Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Delcon

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,606 Bekeken
(@shauni-versigghel)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Kent iemand het merk Delcon? Heeft iemand ervaring, of kan iemand me vertellen of dit een goede merk is met goede samenstellingen? Ik vind heel weinig info terug over dit merk.

Bedankt!

 
Geplaatst : 18/06/2020 1:24 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Delcon heeft vrij gemiddelde brokken. Heb je de brok waarin je geïnteresseerd bent als eens bekeken met deze zes stappen? https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen/

 
Geplaatst : 22/06/2020 2:33 pm
(@shauni-versigghel)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dag Mieke,
Ja ik vind nergens veel info over de ingrediënten dus kon ik moeilijk de 6 stappen bekijken. Vrij gemiddeld is dan niet zo heel goed? Ik vind nergens of ze zuiver vlees gebruiken of eerder vleesmeel, wel/niet met granen werken.

Weet jij eventueel meer?

 
Geplaatst : 22/06/2020 10:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vond de informatie op deze website: https://www.megapet.be/Delcon-Regular

Delcon Regular Chicken
kip (gedehydreerd, 25%), witte rijst, maïs, dierlijk vet (kip, 6%), gehydroliseerde kippeneiwitten (4%), gedroogde bietenpulp, lijnzaad, mineralen, gedroogde cichorei (natuurlijke bron van FOS en inuline), gedroogde biergist, Johannesbroodpitmeel, lignocellulose, gedroogde hele eieren, zalmolie, gistextract (een natuurlijke bron van MOS en bèta-glucanen), Yucca schidigera, glucosamine hydrochloride, chondroïtinesulfaat.

TOEVOEGINGSMIDDELEN (per kg): vitamines: vitamine A: 20.000 IU, vitamine D3: 1.500 IU, vitamine E: 150mg – Sporenelementen: ijzer (ijzer(II)sulfaat (monohydraat)-ijzer(II)chelaat van aminozuren): 90,0mg, koper (koper(II)sulfaat (pentahydraat)-koper(II)chelaat van aminozuren): 13,0mg, zink (zink(II)sulfaat (monohydraat)-zink(II)chelaat van aminozuren): 100,0mg, mangaan (mangaan(II)sulfaat

Ruw eiwit : 24,0%
Ruw vet : 14,0%
Ruwe as : 6,5%
Ruwe celstof : 2,5%

Niet zoveel vlees (maar ook weer niet heel weinig), en het vlees zit er in de vorm van gedroogde kip in. Er zit witte rijst en maïs in. Maïs vind ik wat tricky, in verband met aflatoxinen. De brok is niet per se slecht, maar springt er ook niet uit qua samenstelling.

 
Geplaatst : 25/06/2020 12:10 pm
Deel: