Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Dr. Clauders Best Choice

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,454 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ik ben nog aan het experimenteren, maar ik zou graag wil weten wat je van de brokken van Best Choice Dr. Clauders vind. Ik kom namelijk op je site dit merk eigenlijk niet tegen. Volgens onze dierenwinkel zou dit een erg goede brok zijn. Ik zat te kijken naaro.a. de smaak Fish/Rice van best choice.
Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 03/12/2015 1:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb hier gekozen voor de variant

Best Choice Adult SB/MB

Ingredients
fresh poultry meat meal (26,5%), maize, corn meal, rice, poultry fat, beet pulp,
hydrolysed protein, linseed, fish oil (1%), chicoree powder (1%), brewer’s yeast (dried, incl. 0,05% glucan), powdered egg (dehydrated), potassium chloride, sodium .

Analyse
25% eiwit
15% vet
3% vezel
6% as
1,05% calcium
0,85% fosfor
0,3% natrium

Additives/kg: Vitamins A-12.000 IE, D3-1.200 IE, E-250 mg, B1-2 mg, B2- 6 mg, B6-2 mg, B12-40 mcg, C-100 mg, biotin 180 mcg, folate 1 mg, Nicotinic acid 18 mg, pantothenic acid 16 mg, choline chloride 1100 mg, copper (as cupric sulphate, pentahydrate) 10,00 mg, zinc (as zinc sulphate, monohydrate).) 70,00 mg, iodine (as calcium iodide, anhydrous) 2,70 mg, selenium (as sodium selenite) 0,18 mg. Technological Additives: With antioxidants (tocopherol extracts of natural origin, propyl gallate)

Beoordeling

Ik ben niet zo enthousiast over deze brok.

Er zit 25% eiwit in, maar het is onduidelijk hoeveel hiervan uit vlees komt. Er staat namelijk als eerste ingredient: vers kippenvleesmeel. Kippenvleesmeel is per definitie al niet meer vers, dus ik snap niet wat ze ermee bedoelen. De volgende eiwitbron is gehydroliseerd eiwit. Het is onduidelijk om wat voor eiwit het gaat en hoeveel hiervan in de brok zit. Het is dus ook onduidelijk of dit nuttig eiwit is.

Er zit ongeveer 50% mais en rijst in. Opzich prima zetmeelbronnen, maar 50% is wel erg veel. Maïs heeft als nadeel dat het risico op gifstoffen (aflatoxines) relatief groot is.

De mineralen zijn niet in goed-opneembare vorm toegevoegd. Verder zit er naast natuurlijke antioxidante ook propylgallaat in wat niet zo gezond is.

Een heel gemiddelde brok dus.

 
Geplaatst : 03/12/2015 1:40 pm
Deel: