Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Ervaringen en vragen Carnilove voor de hond

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,460 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Omdat door een bug (die ik niet kan oplossen) de reacties onder de Carnilove-pagina's niet zichtbaar zijn, kun je hier je vragen stellen. Over alle varianten van Carnilove.

 
Geplaatst : 16/07/2016 12:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Rex vraagt over Carnilove Into the Wild Salmon and turkey for large breed adult:

 

Hoi Meike,

Mogen kleine honden deze brok ook hebben? Chihuahua,Maltezer,naakthond,Tibetaans Terrier. Of zit er dan te weinig energie in,kleine honden hebben toch meer energie nodig?

En mogen volwassen honden puppybrok?

Gaf eerst Acana en nu Sam's Field en nu laten 2 honden regelmatig erge stinkwinden,dan ligt dat zeker aan Sam's Field?

 
Geplaatst : 16/07/2016 12:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ja deze brok is qua samenstelling ook voor kleine hondjes. Het kan zijn dat de brokken iets groter zijn, dat weet ik niet.

Ja volwassen honden mogen ook puppybrokken, geen probleem.

Als de winden zijn begonnen sinds je Sams Field voert, is de kans heel groot dat het aan die brok ligt inderdaad.

 

 
Geplaatst : 16/07/2016 12:58 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Dank je wel voor het antwoord.

Dacht altijd dat een pup meer nodig had ivm de groei.

In pupyybrokken zitten natuurlijk wel meer vetten? 

Moet je daarvan dan minder voeren,ivm dikker worden?

 
Geplaatst : 17/07/2016 11:10 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Pups hebben van sommige voedingsstoffen meer nodig dan volwassen honden inderdaad, maar het is voor volwassen honden helemaal niet erg om grotere hoeveelheden van deze voedingsstoffen binnen te krijgen.

In een puppybrok hoeft niet meer vet te zitten. Een normale hoeveelheid vet, bijvoorbeeld 16%, is prima voor zowel pups als volwassen honden. 

Volwassen honden hebben inderdaad minder kcal per dag nodig dan pups, als je naar het lichaamsgewicht kijkt. 

 
Geplaatst : 17/07/2016 3:46 pm
(@nelleke)
Berichten: 3
Lid
 

Ik wil mijn herdershond van 9 maanden ivm jeuk een poos brokken geven. Hij heeft tot nu toe steeds KVV en barf gehad. Heb de indruk dat hij allergisch reageert op rund.
Heb een zak Carnilove salmon andturkey in huis. Gelukkig lijkt het hem wel.
Na knie operatie in september werd hij behoorlijk kieskeurig. En maar krabben en bijten. Eigenlijk alleen kipdelen eet hij redelijk. Zou hem wel kipvleugels willen geven naast de Carnilove brokken. Huidreactie is na de operatie dramatisch.
Of is er een betere voeding?
Alvast bedankt voor je reactie.

 
Geplaatst : 26/10/2017 2:17 pm
Deel: