Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Forza 10 - beoordeling

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
905 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Naar aanleiding van een vraag over deze brok, plaats ik hier mijn beoordeling.

Ik neem even een standaard versie:Forza 10
BasicBreeders Adult All Breeds kip 25,5/12,5
Ingrediënten
Granen, kip (26%), oliën en vetten (visolie min. 1,2%), gist, bietenpulp (1%), mineralen, Bio MOS en FOS, Yucca Schidigera, chloride, choline, vitamines en rozemarijnextract.

Gemiddelde analyse
Vocht 9% - Eiwit 25,5% - Vet 12% - Vezels 2,5% – Ruw as 8% - Koolhydraten 43% - Omega-3 0,4% - Omega-6 3%.

Mijn beoordeling op het eerste gezicht (voor de brokkenvergelijkpagina stel ik de fabrikant nog allerlei vragen om een compleet beeld te krijgen):
Als eerste ingredient zit er granen in, welke granen, dat is niet duidelijk. Voor mij een minpunt. Er zit iets meer vlees in dan in de meeste brokken (20% is vrij standaard naar mijn idee). Ook de bron van vet/olie is niet duidelijk, 1.2% visolie is weinig. Gist wordt vaak gezien als een slechte toevoeging, om hier wat objectiefs over te kunnen zeggen moet ik hier nog meer onderzoek naar doen. MOS en FÓS zijn prebiotica, en dienen als 'voedsel' voor de goede bacterien en zijn dus goed voor de darmflora. Ik snap de toevoeging chloride niet zo goed, normaal is chloride verbonden aan een mineraal, zoals natriumchloride, maar chloride zonder verbinding ken ik niet. Deze brok zou van mij denk ik drie sterren krijgen, afhankelijk van de andere specificaties die ik nu niet weet, misschien twee.

 
Geplaatst : 03/06/2015 3:38 pm
Deel: