Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Inbalance en Darkenwald

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,369 Bekeken
 Ran
(@ran)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hi,

wij willen switchen van voer en kunnen even door de bomen het bos niet meer zien :-). Onze hond is 3 jaar, een kruising Old English Bulldog/Amerikaanse bulldog van 38 kilo.
Toen wij hem ruim een jaar geleden adopteerden zat hij op My Friend voer. We willen nu naar een beter voer overgaan maar wel enigzins betaalbaar. Nu kom ik Inbalance en Darkenwald tegen. Darkenwald wordt door veel mensen op de Am. Bulldog FB groep gegeven.

Iemand ervaring met deze merken en / of heeft voerwijzer een tip voor ons?

Bedankt!

Ran

 
Geplaatst : 18/12/2018 7:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Darkenwald
Ik neem de eerste variant die op de website staat. De samenstelling:

Granen - van landdieren afgeleide producten en bijproducten - van granen afgeleide producten en bijproducten - zaden en peulvruchten - oliehoudende zaden, oliehoudende vruchten - producten en bijproducten van de suikerbietverwerkende industrie - mineralen - vis, andere zeedieren en daarvan afgeleide producten en bijproducten.
Ruw eiwit 24%, Ruw vet 10%, Ruw celstof 2%, Ruw as 7%, Calcium 1,2%, Fosfor 0,8%

Dit is geen bijzondere brok. Ze geven niet aan wat de ingrediënten precies zijn, maar aan de analyse is te zien dat er weinig vlees inzit. Ik zou deze ongeveer beoordelen als deze brok: https://www.voerwijzer.com/cavom-ingredienten-ervaringen-en-review/. Alleen zit in Darkenwald ook nog eens erg weinig vet en dus nog meer graan.

Inbalance Adult
De samenstelling: Rund/(dierlijk eiwit)-ontsloten mais, Gevogeltevet, Gevogelte vleesmeel, lijnzaad, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.
Ruw eiwit 24,00%
Ruw vet 10,00%
Ruw celstof 2,00%
Ruw as 6,00%
Vocht 8,00%
Overige koolhydraten 48,00%

Hier wordt tenminste aangegeven welke ingrediënten er inzitten. Dat vind ik al beter dan Darkenwald, al zou de voeding mogelijk hetzelfde kunnen zijn. Aan de analyse is te zien dat ook hier weinig vlees en heel veel graan (in dit geval maïs) in zit.

Ik vind ze beiden geen hoogwaardige samenstelling hebben, ik zie liever meer vlees, minder graan en het liefst ook gecheleerde mineralen. Zie ook https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen/

 
Geplaatst : 20/12/2018 12:26 pm
 Ran
(@ran)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Oke, dank je wel voor je reactie. Erg lastig om een brok te vinden binnen ons budget EN voldoende voedingsstoffen. Ik kwam vandaag CaroCroc Large Breed tegen. En even lettend op het percentage ruw eiwit en vet heb ik hier wel een goed gevoel bij. Het zal nooit perfect zijn.. 🙂

 
Geplaatst : 21/12/2018 8:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik lees dat Inbalance dezelfde voeding is als Wooof, en daar zijn veel slechte ervaringen op. Ik zou dit dus niet aanraden.

 
Geplaatst : 04/06/2019 11:07 am
Deel: