Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Josera brokken

20 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,469 Bekeken
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Hartelijk bedankt weer

 
Geplaatst : 20/05/2015 8:45 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Ik heb beloofd om jullie te laten weten hoe de brok bevalt. De brok bevalt dus super. Ik geef de Josera Sensi Adult. Ik geef er wel minder van dan de vorige brok, want hij werd er best wel dikker van. Hetgeen economisch is, wat ik hoef minder te geven van dit voer en doe dus langer met een zak. Een voordeel vind ik ook de grootte van de brok, niet zo'n ienieminiebrokje, zodat hij echt moet kauwen. Voor een klein ras zijn ze denk ik te groot. Zijn vacht glanst, ontlasting 1 keer per dag een klein stevig hoopje, geen winderigheid en geen nare vachtgeur. Al met al dus zeer tevreden. En het belangrijkste, hij eet het graag.

Ik vraag me alleen af in hoeverre het slecht voor de hond is een brok op basis van kip te geven, gezien de hoeveelheid antibiotica die tegenwoordig aan kippen gevoerd wordt.

 
Geplaatst : 17/10/2015 3:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat goed om te horen Deana! Tja bio-industrie-kip lijkt me inderdaad niet de gezondste vleesbron, maar als je een niet zo dure brok zoekt, zal dat er meestal wel inzitten. Je kunt er voor kiezen om het af te wisselen met een andere brok.

 
Geplaatst : 18/10/2015 1:44 pm
(@deana)
Berichten: 25
Lid
Topic starter
 

Leuk dat je dat zegt, inderdaad ben ik daar net aan begonnen, de brok afwisselen met een andere brok. Ik geef nu in de ochtend de Josera met kip/eend/rijst en 's avonds de Taste of the Wild lam/aardappel. Volgens mij krijgt hij zo wel alles binnen wat nodig is (hoop ik).

 
Geplaatst : 18/10/2015 7:58 pm
 Bibi
(@bianca)
Berichten: 5
Lid
 

Beste voerwijzer Meike,

We hebben sinds kort onze mini australian herderpup thuis. Ze krijgt vanaf de fokker in Duitsland al Josera Mini Junior (Eiwit29%/Vet18%) en we kregen een zakje mee in het puppypakket. Wij hebben een samen met een josera pakket incl. een uitgebreide Josera voerinfo catalogus Nu heb ik een aantal vragen:
1. Is er een regel voor puppy voer? Ik bedoel verhouding Eiwit/Vet waar het minimaal aan moet voldoen ?(afgezien van de overige ingrediënten)
2. Ze krijgt Josera Mini Junior maar ik vindt de brokjes wel heel erg klein. Ik had een zakje Profine Puppy Chicken & Potatoes gekocht Nu laat de pup veel echt vieze stinkende windjes (brrr...!!) Zal dat aan de Profine kunnen liggen? Ik denk dat ik toch maar weer terug ga op de Josera maar dan Kids of Youngstar.
4. High Enegry voer komt vaak als betere uit de beoordeling maar kun je zomaar elke hond high energy geven? Is dat niet alleen voor sporthonden? of kan een normaal actieve hond dat ook geven?
5. Uiteindelijk wil ik onze beide honden (als de pup volwassen is de andere is een 6jr. Groenendaeler) op Josera zetten maar weet nog niet welke; Eend & Aardappel (24/14), Optiness(27/12), Gevogelte (25/13) of High Energy (30/21) deze zijn verkrijgbaar bij o.a. Brekz en Zooplus
Sorry voor de vele vragen maar ik vetrouw op Voerwijzer Meike en niet op de commercie van de winkelier! Alvast erg bedankt voor jullie antwoorden! Gr. Bibi

 
Geplaatst : 13/02/2019 3:29 pm
Pagina 2 / 2
Deel: