Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Josera hondenbrokken

15 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,155 Bekeken
(@giok9)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

We trainen met Mechelaars en  Hollandse en  Duitse herders het KNPV programma.

We  voeren brokken van het merk  Markus Muhle,onze honden  doen het  er prima op.

Maar je wilt wel eens verder kijken  zo kreeg ik het  advies om eens Josera hondenbrokken te proberen  

Deze fabrikant heeft diverse voeders in  zijn programma en  is absoluut niet  duur.

Het is een  geextrudderde brok  zonden  chemische toevoegingen.

We hebben  een Mechelaar omgezet naar  Josera Agility brokken van Josera.

om  zodoende eens te proberen.

Graag  had ik meer info over  dit merk  en wat  zit er  nu  precies in  die brok.

Graag  jullie reactie

Vr Gr

Gio

 
Geplaatst : 08/11/2011 11:48 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik kan geen Joser Agility vinden, dus ik heb de Agility High Energy genomen. Op de website van Josera kun je er informatie over vinden. Hier de pagina over Josera High Energy:  http://www.josera-hund.de/uploads/media/produktbeschreibungen/highenergy.pdf

Ingredienten:

Geflügelfleischmehl, Vollkornmais, Geflügelfett, Reis, Maismehl, Griebenmehl, Rübenfaser, Lachsmehl, Mineralien, Hefe, Zichorienpulver, Muschelfleisch
 
Analyse:
Protein % 31,0
Fettgehalt % 22,0
Rohfaser % 2,5
Rohasche % 7,5
Calcium % 1,6
Phosphor % 1,1
Magnesium % 0,10
Natrium % 0,45
Umsetzbare Energie: MJ/kg 17,8
kcal/kg 4252
 
Koolhydraten: 27%
 
De high energy-varianten zijn vaak de beste varianten vind ik, daar zit wat minder graan in en wat meer vlees. Prima samenstelling, volgens mij is vlees de enige eiwitbron (op de granen na), maar ik weet niet wat Griebenmehl is... Glutenvrij, redelijk hoog natriumgehalte, zo'n 30% granen en 40% vlees schat ik.
 
Vergeleken met Markus Muhle bevat het wel wat meer vlees en minder granen. Belangrijker is dat de honden er goed op reageren. 
 
 
Geplaatst : 08/11/2011 5:08 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt,
Heel fijn dat U Josera heeft onderzocht.
Deze site draagt echt bij aan het gezonde leven van onze honden.

Bij deze wil ik nog de opmerking maken ,begrijp niet dat dierenverzekeraars korting geven op de premie als je Royal Canin voert.
In mijn ogen is RC echt GIF chemische rotzooi
Al die BHT en BHA.
Zou door de reclamecode commisie verboden moeten worden al die misleidende reclame over RC .

Nog maal bedankt en veel succes met deze site.

 
Geplaatst : 23/06/2012 11:35 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Geen dank! Ja ze zijn heel slim hoor, die marketeers, die weten het precies zo te vertellen dat het volgens de regels wel mag. Net als Pedigree die vol overtuiging in haar reclame vertelt: "goede voeding is belangrijk voor een goede gezondheid" of iets dergelijks. Ze suggereren dat Pedigree dus goede voeding is, maar dat zeggen ze niet.

 
Geplaatst : 23/06/2012 11:58 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik heb de verpakking van Royal canin bekeken maar zie daar geen BHA of BHT opstaan en op Eukanuba ook niet en Hills werkt met natuurlijke oxidanten. Niet dat ik brokjes geef maar heb is even de verpakkingen omgekeerd in de winkel en gekeken.
Volgens mij is Hills nog niet eens zo verkeerd. We hebben een klant met een Duitse herder die op de Healthy Mobility staat van Hills en deze hond is inmiddels 13 heeft altijd al Hills gegeten, er was iemand die vroeg hoe oud is hij en kon niet begrijpen dat deze al 13 was zo mooi ziet hij er nog uit heeft alleen platvoeten ahha.
Maargoed die van mij krijgt nooit weer brok dus hoef daar gelukkig niet meer om te denken.

 
Geplaatst : 24/06/2012 2:32 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik heb afgelopen week gebeld met Royal Canin. Er zit BHA in en E 310 !!

 
Geplaatst : 24/06/2012 5:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op de verpakking staat waarschijnlijk iets als "bevat door de EU goedgekeurde hulpstoffen". Daar valt BHA ook onder. Op mijn oude brokkenvergelijksite  http://brokkenvergelijken.wordpress.com/  staat Royal Canin ook tussen, per email heb ik toen te horen gekregen dat er bha inzit. Dat er ook E310 inzit wist ik niet! Bijwerkingen van E310: "Het wordt in de darm afgebroken tot propanol en galzuur. Galzuur kan eczeem, maagklachten en hyperactiviteit veroorzaken."

Hills en Eukanuba gebruiken beiden vitamine E en andere 'natuurlijke' antioxidanten gelukkig. Het is wel van een commerciele gigant en bevat dan ook 'restproducten' uit de humane voedingsindustrie. 

 
Geplaatst : 24/06/2012 8:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik vond nog een interessant artikel van Royal Canin over antioxidanten, daar staat ook in dat ze bha en e310 gebruiken:  http://www.royalcanin.nl/kennel/actie.php?id=2984

 
Geplaatst : 24/06/2012 9:01 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hmm vreemd dat ze het niet op de verpakking zetten dan. zou toch verplicht moeten zijn dat het op de verpakking staat?

 
Geplaatst : 25/06/2012 6:20 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Zie dit nieuwsbericht. Hier staat ook een linkje naar het pdf-document waarin de regels staan. Het komt er op neer dat de fabrikant verplicht is om iedere categorie te noemen, maar niet de specifike ingredienten. Bha en e310 vallen onder antioxidanten, net als gezondere opties zoals vitamine E en andere tocopherolen. Maar ik ben het zeker met je eens, het zou op de verpakking moeten staan!

 
Geplaatst : 25/06/2012 9:40 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

BHA = Butyl Hydroxyl Anisol, (Code E320), verlaat voor het grootste deel het lichaam via de urine. Maar een eventuele BHA-concentratie in de lever kan zorgen voor een verstoort enzymenbeeld van het zeer belangrijke vitamine D. BHA kan het vetgehalte en het cholesterol in het bloed verhogen. Bovendien kunnen honden, die overgevoelig zijn, oedeem ontwikkelen = een beeld alsof ze vocht vasthouden.

Voor kinderen, die jonger zijn dan één jaar is het gebruik van BHA verboden. Daarom is het onverstandig en zinloos dieren, en zéker jonge honden tijdens hun ontwikkeling, te voeren met voedsel, dat BHA bevat. Verschillende voersoorten bevatten geringe hoeveelheden BHA als "verbinding" met "natuurlijke" antioxidanten.

Als er op staat: "bevat door de EU goedgekeurde hulpstoffen" ziet het er beter uit. Al kreeg ik Royal Canin gratis gaf ik het mijn hond nog niet.

 
Geplaatst : 25/06/2012 2:46 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Staat heel duidelijk op de verpakking bij RC anti-oxidanten volgens E.E.G normen,nou dat zijn dus BHTen BHA.Op Energy HE 32 staat duidelijk op de verpakking oxidanten BHA BHT... Op gezondheidsvoeding voor Duitse herders staat BHA vermeld.Deze zijn kankerverwekkend bij de mensen en zodanig ook VERBODEN...Maar ja wat geeft dat voer het maar aan de honden!!!?

Praten ze dus over gezondheidsvoeding ...

Eigenlijk te gek voor woorden dat zo iets verkocht mag worden als hondenvoeding,wil ik zwijgen als gezondheidsvoeding.

Beter was het dat ze natuurlijke oxidanten erin zouden doen zoals,Rosemarijn,Granberry,zeewierextract.

Gio K-9 Dogtrainer.

 
Geplaatst : 26/06/2012 10:27 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik ga morgen direkt kijken! nou word ik nieuwsgierig.

 
Geplaatst : 26/06/2012 4:48 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Beste,
We zijn helemaal overgestapt op Josera High Energie voor onze KNPV politiehonden.
Voor en na het werken krijgen ze Josera High Energie.
Bij een rustdag krijgen ze Josero Agilo met minder eiwit,minder vet gehalte.

Vooral onze Duitse herders doen het voortreffelijk hierop.
Een jonge Duitse herder geven wij Kids voor de opgroei met mosselextracten en deze formule zorgt voor een juiste correcte opgroei voor onze jonge honden,dus geen groeispurt en groeipijnen.

Onze Mechelaars doen het ook uitstekend,in het verleden voerden wij Markus Muhle maar dit voer heeft een te weinig vetgehalte(energie) en te laag eiwitgehalte(herstel)
Zodoende zijn we overgestapt op Josera.
Josera is vrij van BHT en HBA,alleen natuurlijke oxidanten.
Vlees van levensmiddelen kwaliteit,volgens strenge Duitse controles.
en super prijs.

 
Geplaatst : 05/09/2012 9:41 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Misschien nog als aanvulling ivm regelgeving wat wel en niet op de verpakking zou moeten staan.
De fabrikant is verplicht op de zak te zetten wat hij toevoegt.
Maar de grondstoffen bevatten vaak juist die dingen als bha en bht en nog andere dingen die niet al te best zijn. Maar omdat het er dus al inzit hoeft de fabrikant dit niet te melden, want hij voegt het immers niet zelf toe!! Het zit al in de grondstof die de brokkenfabrikant aangevoerd krijgt.

 
Geplaatst : 11/09/2012 1:01 pm
Deel: