Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Kennels favorite m5

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
443 Bekeken
 Dlh
(@dlh)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Niewe lid hier met een vraag tot hulp de info aan dit merk uit te komen .   Ik zal hier de link toevoegen aangezien het vrij veel info bevat incl volledig analytische lijst.  Ik ervaar momentele probleem met het kopieren daarvan en zie niet de mogelijkheid om screenshot te posten.  Info over mijn hond : Beauceron van 2 en half jaar met zeer gevoelig maag ( van giardia als pup) waarvan hij enkel koud geperst brok tolereert.   Enige deskundig verlichting van de info op site zeer dankbaar!   https://www.profpetcorporation.com/nl/kennels-favourite/koudgeperst-alle-rassen/product/m-5

 
Geplaatst : 24/02/2023 11:23 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wil je graag mijn beoordeling van deze brok?

De basis ziet er prima uit, voor een hond die weinig vet verdraagt. Er zit namelijk weinig vet in, en vrij veel koolhydraten. Over het algemeen raad ik dat niet aan, maar er zijn honden voor wie dat beter is (uitgaande van brokken als enige optie). Ik weet niet of het belangrijk voor je is dat het glutenvrij is, want er zitten wel gluten in. Gerst bevat namelijk gluten.

De toevoegingen zijn niet ideaal:

- er zit vitamine K3 in (zie dit artikel www.voerwijzer.com/waarom-liever-geen-vitamine-k3-in-hondenvoer)

- vitamine E is in een slechte bruikbare vorm toegevoegd (all-rac-alfa-tocoferol)

- zink en ijzer zijn in slecht opneembare (goedkope) vorm toegevoegd (zinkoxide, ijzeroxide)

Als je een andere brok gaat zoeken met beter opneembare vitamines en mineralen, kun je er op letten dat het geen zinkoxide, geen ijzeroxide en geen all-rac-alfa-tocoferol bevat. De brok zal dan waarschijnlijk wel wat duurder zijn, het is vaak een kosten-afweging denk ik.

 

Dit bericht is gewijzigd 1 jaar geleden door Voerwijzer Meike
 
Geplaatst : 25/02/2023 11:14 am
Deel: