Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Kivo droogvoer

12 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5,749 Bekeken
(@salome)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hoi,

bij ons in de buurt in Veldhoven bevind zich KIVO ( http://www.kivo-petfood.nl/)

gezien rauwvoer momenteel niet mogelijk is voor ons, en de leverancier van zijn huidige brok is vervallen vroeg ik me of er bij hun evt wel droogvoer tussen zit dat binnen de richtlijnen valt vangoede voeding. Zelf heb ik daar niet genoeg verstand van, en kon er zo al een paar uitpikken waar vit K3 in zit.

maar zit er wellicht iets tussen wat wel geschikt zou zijn?

we hebben een actieve Duitse/Mechelse herder reu van bijna anderhalf jaar.

die kreeg momenteel dus BFK9 via de hondenclub. Ook daarvan weet ik niet of het qua ingrediënten wel ok is/was. Dit is een geperste brok.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

 
Geplaatst : 16/12/2015 3:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De brok van Kivo die het meest voldoet aan de richtlijnen voor goede voeding is High Energy geextrudeerd. Wat jammer is, is dat het eiwit deels afkomstig is uit maisgluten (dat is geen hoogwaardig eiwit), dat er een goedkope premix inzit en inderdaad dat er vitamine K3 inzit. Het valt me op dat de ingredientenopgave op de website anders is dan die van de afbeelding van de verpakking. Het is dus onduidelijk of er bijvoorbeeld plantaardig vet inzit, wat mogelijk ook een nadeel is, afhankelijk van welk plantaardig vet er gebruikt is. Meestal is dit goedkoop plantaardig vet en dus geen hoogwaardige toevoeging.

BFK9 is geen betere brok dan High Energy Geextrudeerd van Kivo.

 
Geplaatst : 19/12/2015 10:56 am
(@salome)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Is het vlees wat ze daar hebben wel goed?

mijn schoonbroer geeft zijn Mechelse altijd daarvan.

de complete voeding worsten zogezegd.

zijn die qua samenstelling wel goed?

of wat is in dat geval t beste om te geven

 

 
Geplaatst : 21/12/2015 4:15 pm
(@salome)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Ik da het eraan evt dog lovers gold  passion (graanvrij) te voeren, ik kan zo in de samenstelling niks verkeerds vinden ?

 
Geplaatst : 21/12/2015 4:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dog Lovers Gold Passion graanvrij zijn prima brokken. Je kunt eventueel de twee varianten afwisselen. Naar mijn mening een betere keus dan de brokken van Kivo.

http://www.voerwijzer.com/hondenbrok/dog-lovers-gold-passion-high-protein

http://www.voerwijzer.com/hondenbrok/dog-lovers-gold-passion-ocean-fish-sweet-potato

 
Geplaatst : 23/12/2015 3:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Even een update over de hondenbrokken van Kivo. Inmiddels zijn de samenstellingen verbeterd, alhoewel sommigen nog weinig vlees bevatten. Op dit moment vind ik de smaak Verse Eend de beste samenstelling hebben, en ik heb de meeste twijfels bij de Junior-brokken de smaak Junior. Zie ook het nieuwe topic over Kivo brokken: nn https://www.voerwijzer.com/community/brokken/kivo-brokken/#post-11413.

 
Geplaatst : 28/02/2022 10:20 am
(@tamara2212)
Berichten: 3
Lid
 

@voerwijzer-meike 

Onze working cocker heeft met 6 maanden een giardia besmetting gehad en sindsdien is er "gedoe". Ze had Profine brokken, eerst kip, later de zalm variant. Ze vond ze lekker, maar had er vaak dunnere brijachtige ontlasting van. Het is een actieve hond die vooral bij inspanning of enthousiasme dunne stinkende ontlasting produceert. We hebben vanalles geprobeerd. Nu heeft ze de Prins huid en darm, maar ook die vind ik niet geweldig. Waar ze bij de Profine een mooie glanzende vacht had is die nu dof en schilferig. De ontlasting is (eindelijk) goed. Het lijkt erop dat ze beter reageert op een geperste dan een krokante brok (lees: minder/geen dunne brijachtige ontlasting). Nu kreeg ik de tip eens te kijken naar de Kivo brokken omdat die ook goed zouden zijn.

Ik heb mijn oog laten vallen op de zalm of eend, maar wil niet weer "zomaar" iets proberen, omdat we in de afgelopen 1,5 jaar al van alles geprobeerd hebben...

KVV en vers hebben we ook gehad, maar dat was het ook niet.

Ze wordt nu bijna 2 dus het zou mooi zijn als we het eindelijk eens onder controle krijgen 😉

 

Gr. Tamara 

 

 
Geplaatst : 19/04/2022 1:52 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat Kivo Eend beter gaat bevallen dan Prins huid en darm. Het lijkt me wel het proberen waard.

Een goed alternatief is gekookt voer, of eventueel blikvoer/gestoomd voer.Dat is minder belastend voor de darmen dan brokken en er zitten minder jngredienten in die 

 
Geplaatst : 20/04/2022 2:19 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oeps dat ging even mis, en ik kan het bericht niet bewerken. Hier komt deel 2:

Giardia kan de darmen beschadigen, en er is soms meer voor nodig dan hypoallergene brokken voeren om de darmen te laten herstellen. Daarvoor is gekookt voer beter geschikt, daar zitten niet de belastende stoffen in die wel in brokken zitten. Blikvoer bevat deze in mindere mate.

 
Geplaatst : 20/04/2022 2:31 pm
(@tamara2212)
Berichten: 3
Lid
 

@voerwijzer-meike bedankt voor je reactie! Ik heb een zakje kivo besteld. Zie nu dat ik per ongeluk alsnog de zalm besteld heb ipv de eend (had ze gisteren allebei al in het mandje gedaan en de verkeerde verwijderd). Gelukkig maar 4 kilo, maar dat zal toch ook wel kunnen? Bestel ik daarna de eend zien we meteen verschil.

Wat bedoel je met gekookt voer? Vers vlees en groenten koken? Of KVV kopen en dat koken? Zijn er bijv goede merken van?

de giardia is gelukkig wel al een hele poos geleden en hebben haar toen ook met vlees, probiotica etc weer op weg geholpen. 
het is een vrolijke fitte hond die het liefst de helemaal voor je werkt. Ze is energiek en he5 schijnt ook wel wat bij het ras te horen dat ze snel wat dunnere ontlasting hebben, maar ja ik wil het toch als het kan voorkomen en haar weer een mooie vacht geven.

 
Geplaatst : 20/04/2022 9:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De zalmbrok kun je ook prima proberen, maar voor de langere termijn vind ik brokken met veel vis minder geschikt. Hier lees je waarom: https://www.voerwijzer.com/is-een-visbrok-gezond-voor-honden-en-katten

En hier vind je meer info over gekookt hondenvoer: https://www.voerwijzer.com/gekookt-hondenvoer

Als het toch niet goed (genoeg) gaat op de brokken, kun je het bijvoorbeeld gewoon eens een maand proberen om te kijken hoe dat gaat.

Er zijn honden die makkelijker zachte ontlasting hebben, maar dat heeft een oorzaak in het verteringsstelsel.

 
Geplaatst : 21/04/2022 9:05 am
(@tamara2212)
Berichten: 3
Lid
 

@voerwijzer-meike 

Bedankt! De zalm brokken komen vandaag binnen en als het bevalt ga ik de eend bestellen. Ik hoop dat het gaat werken voo haar!

 
Geplaatst : 21/04/2022 9:48 am
Deel: