Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

lukullus brok

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,031 Bekeken
(@joseetjef)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,
ik wil graag uw mening over lukullus rund/forel. Ik voer dit al een poosje en was eigenlijk tevreden. Maar sinds enkele dagen krijgt mijn franse bulldog van 4,5 jaar epileptische aanvallen. Ik wil uitsluiten dat hij via zijn voeding iets binnenkrijgt dat niet goed voor hem is of dat hem tekort aan voedingsmiddelen geeft. Momenteel krijgt hij startmedicatie phenoral en ik heb hem liever op duur supergoed voer (brok of vlees) dan op chemische medicatie.
een bloedonderzoek wordt al aan gewerkt en ik probeer van thuis uit voor hem te doen wat ik kan.
Dus graag uw mening

Mvrgr Jose

 
Geplaatst : 05/05/2015 2:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Jose, wat goed dat je ook aan de voeding denkt. Het kan heel goed zijn dat de voeding invloed heeft op het ontstaan van aanvallen. Dat kan een specifiek bestanddeel zijn, maar ook doordat de brokvoeding niet optimaal is qua samenstelling. Lukullus is opzich een prima brok, maar het bevat veel graan.

Andere oorzaken dan een reactie op de voeding worden onderzocht door middel van het bloedonderzoek neem ik aan, toch?

Veel honden zijn gebaat bij rauwe vleesvoeding. Op fora en ook van mensen die ik advies heb gegeven, weet ik dat honden helemaal vrij van aanvallen kunnen raken door 100% rauwe vleesvoeding te geven. Ook goede kwaliteit natvoeding zou kunnen helpen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik wil je aanraden om een maand alleen rauwe vleesvoeding van een goed merk te voeren. Je kunt daarna concluderen of het helpt en eventueel goedkopere merken proberen. Haaksbarf, CarniVoer en Bandit zijn de merken waarbij ik echt vertrouwen heb ik de kwaliteit. Waarom, dat kun je lezen in het artikel <a href="
http://www.voerwijzer.com/de-beste-kv v">Wat is de beste kvv.

Je zou voor de zekerheid rund kunnen vermijden.

Ik hoop echt dat dit de oplossing is, ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt en natuurlijk hoor ik ook graag hoe het verloopt.

 
Geplaatst : 05/05/2015 6:50 pm
(@joseetjef)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dankje voor je snelle antwoord. Zoals je zult begrijpen zit de schrik er goed in..

We zijn inderdaad bezig met bloedonderzoek, vanmiddag mag ik terugbellen voor de uitslag.

Lukullus leek mij ook een goede brok, de rund/forel heeft 34 % vlees/vis en bruine rijst en geen chemische toevoeging of conservering. Ook moeten ze deze brok echt kauwen, wat ze schone tandjes geeft.

Maar als het gehalte vlees niet hoog genoeg is, zou ik dan naast de dagelijkse hoeveelheid brok vlees kunnen bijvoeren ? Dan komt het dagelijkse gemiddelde vlees toch hoger? Of werkt dat niet zo?

Ondertussen zoek ik op internet naar het door jou aanbevolen vlees en lees de beschrijvingen. Ik zag in de k9 webshop al een interessante worst :)

Groet, Jose

 
Geplaatst : 06/05/2015 8:17 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het kunnen meerdere dingen zijn in de brok, maar inderdaad kunnen de koolhydraten een rol spelen. Een dieet zonder koolhydraten zou het meest effectief zijn. Zelfs bij mensen met epilepsie kan dat helpen. Daarnaast bevat Lukullus een synthetische premix, waarvan ik niet zeker weet of dat een oorzaak kan zijn, maar ook dat zou ik willen uitsluiten door een voeding zonder enige synthetische toevoegingen te voeren. Vandaar mijn advies om in ieder geval een paar weken 100% zetmeelvrij en premix-vrij te voeren. Als het dan beter gaat en je prefereert andere voeding, kun je langzaam proberen of bijvoorbeeld 50% brokken en 50% rauwe vleesvoeding ook goed gaat.

 
Geplaatst : 06/05/2015 9:28 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Lukullus bevat juist GEEN graan. Dat maakt het sowieso al beter dan de meeste hondenvoedingen. Het bevat rijst.

 

 
Geplaatst : 07/04/2016 10:59 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Wat denk je dan dat rijst is? Rijst is een graansoort.

Als het over gekookte rijst gaat verteert het ten opzichte van andere granen echter wel goed.

 
Geplaatst : 07/04/2016 1:16 pm
Deel: