Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Natural fresh meat/ fish

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,574 Bekeken
(@froukje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik zag bij onze dierenwinkel een nieuwe brok natural fresh meat/ fish.
Deze brok is graan vrij en in verschillende smaken te verkrijgen zoals zalm haring forel kip eend rendier konijn lam.
Voert iemand deze aan hun hond en hoe bevalt het?
Is de samenstelling oké?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Froukje

 
Geplaatst : 08/03/2018 11:51 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ken het niet. Kan je de samenstelling en analyse doorgeven? Dan zal ik mijn mening erover geven.

 
Geplaatst : 11/03/2018 5:53 pm
(@froukje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Samenstelling:
Verse vis: 30% (waarvan 33% verse zalm), rijst, gedroogde aardappel, gedroogde vis (16%), erwten, gedroogde zalm (4%), gevogeltevet, gedroogde appel (2%), gedroogde johannesbrood, biergist, zalmolie, glucosamine, chondroïtine.

Toevoegingsmiddelen (per kg):
Vit. A: 18.000 IE, vit. D3: 1.600 IE, vit. E: 65 IE, koper(II)sulfaat pentanhydraat: 5 mg, zinksulfaat monohydraat: 65 mg, ijzer(II)sulfaat monohydraat: 50 mg, mangaan(II)oxide: 35 mg, calciumjodaat watervrij: 1,5 mg, lecithine: 4.000 mg, natuurlijke antioxidanten.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit: 25%
Ruw vet: 13%
Ruwe celstof: 3,2%
Ruwe as: 5,6%
Calcium: 1,3%
Fosfor: 1%
Energie: 3.600 kcal/kg

 
Geplaatst : 12/03/2018 10:13 pm
(@froukje)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik ben erg benieuwd naar je mening 😊
Onze hond doet het er wel goed op en vind het lekker.

 
Geplaatst : 22/03/2018 9:56 pm
(@sanne)
Berichten: 1
Lid
 

Ik ben ook wel benieuwd naar je mening van dit voer. Fresh meat heeft ook een konijnenvariant namelijk.

Samenstelling:
- Vers vlees (30 %, waarvan 30 % verse konijn), rijst, groene erwten, gedroogde aardappel, gedroogde kip, gevogeltevet, gedroogd lam, gedroogd konijn (4 %), gedroogd hert, gedroogde appel (2%), gedroogde johannesbrood, biergist, zalmolie, glucosamine, chondroïtine

Analytisch:
- Ruw eiwit: 25 %
- Ruw vet: 13 %
- Ruwe celstof: 3.3 %
- ruwe as: 7 %
- calcium: 1.7%
- fosfor: 1 %
Energie: 3500 kcal/kg ME

Toevoegingsmiddelen (per kg):
Vit. A(alfa-retinylacetaat): 18.000 IE, vit. D3: 1.600 IE, vit. E: 65 IE, koper(II)sulfaat pentanhydraat: 5 mg, zinksulfaat monohydraat: 65 mg, ijzer(II)sulfaat monohydraat: 50 mg, mangaan(II)oxide: 35 mg, calciumjodaat watervrij: 1,5 mg. Technologische toevoegingsmiddelen: lecithine: 4.000 mg.
Bevat natuurlijke antioxidanten.

 
Geplaatst : 28/05/2018 5:08 pm
(@eden2019)
Berichten: 1
Lid
 

Ben ook erg benieuwd naar je mening over deze brok Meike.
Heb zojuist de hert variant gekocht om te combineren met het vers vlees dat ik geef.

 
Geplaatst : 28/02/2020 12:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De samenstellingen van de brokken van Natural Fresh Meat zien er prima uit. Het bevat alleen wat minder vet dan ik ideaal vind voor de meeste honden. Voor honden met neiging tot overgewicht kan het geschikt zijn, tenzij de insuline-gevoeligheid is afgenomen, omdat er dan wel veel koolhydraten in zitten.

Ik heb vorig jaar een email gestuurd naar Natural Fresh Meat, met een paar vragen, maar helaas nooit antwoord gekregen.

Ik ben benieuwd naar je ervaring straks!

 
Geplaatst : 25/03/2020 1:58 pm
(@willem)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi iedereen,

Het is ook een fabel dat er 'vers vlees' in verwerkt zit.
Het moet altijd terug gedroogd worden en dan blijft er maar hooguit 1/5 deel vleesaandeel over.
Ze willen het 'vers' vlees voorop zetten, eigenlijk moeten ze alles in natte vorm tellen, alleen doen ze dit bij het vlees aandeel omdat mensen dat willen zien.
En er echt vanuit gaan dat er 'vers' vlees,
Jammer genoeg is de wet etiketteren nog niet zover om dit te tackelen.
Zo willen ze iedereen voor de gek houden.

 
Geplaatst : 11/04/2020 9:44 am
 mwp
(@mwp)
Berichten: 2
Lid
 

Hi Meike
Had je al antwoord op je vragen van Natural Fresh meat?
Ik ben benieuwd. Heb wat van de worsten geprobeerd en onze honden vinden het lekker. Ik wil nl. eigenlijk van onze huidige brok afstappen naar volledig Natural Fresh meat (de brokken). Ben benieuwd of dat wenselijk is. We hebben 2 labradors, waarvan eentje (8jr) best regelmatig last heeft van anaalklier, jeuk heeft (atopie pollen e.d. in de winter geen last) en bij wie je op gewicht moet letten. Lastige is dat de ander (bruine) een stuk jonger is (4) heel slank is, veel meer energie heeft en schrokt. Totaal anders dus. Vind daar maar 's een gezamenlijke brok voor 😉
Help!

 
Geplaatst : 21/04/2020 12:43 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee ik heb nooit antwoord gekregen helaas. Je zou de brok zeker kunnen proberen om te kijken of het beter bevalt dan de brokken die je nu voert. Overweeg ook eens rauwe vleesvoeding, dat kan zeker verschil maken bij anaalklierproblemen en allergie (ook atopie).

 
Geplaatst : 15/05/2020 2:03 pm
 mwp
(@mwp)
Berichten: 2
Lid
 

Dank je wel Meike. Ik ga het proberen.
Vers hebben we al eens geprobeerd maar dat viel niet goed bij onze zwarte lab. Na het eten krom van de kramp. Zielig.
Ik spelen nu een paar merken in m’n hoofd waar onder healthy dog, natural freshmeat.

 
Geplaatst : 05/06/2020 5:09 pm
Deel: