Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Natural health chicken and Rice

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,001 Bekeken
(@sil79)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Ik gaf kvv  maar ben overgestapt naar natural health chicken. Wordt goed verdragen maar vind onze cavalier en niet mooi uitzien en de voeding lijkt me eenzijdig. Kunt u zien of het goed is? Tips zijn welkom....

 
Geplaatst : 02/05/2016 2:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Natural Health Dog Chicken & Rice

Samenstelling

Gedehydreerd kip, bruine rijst, witte rijst, zonnebloemolie, mineralen (monocalciumfosfaat, kaliumchloride, natriumchloride), lijnzaadolie.

Analyse

Ruw eiwit: 21%

Ruw vet: 11%

Ruwe celstof: 3,9%

Ruwe as: 8,3%

Vocht: 10%

Calcium: 1,50%

Fosfor 1,0%.

Toevoegingsmiddelen per kg: Vitamine A 20000 IE, Vitamine D3 2000 IE, Vitamine E 300 IE, Vitamine K3 0,9 mg, Vitamine B1 11,5 mg, Vitamine B2 7,9 mg, Niacine 99 mg, Pantotheenzuur 34,0 mg, Vitamine B6 11,8 mg, Vitamine B12 50 mg, Biotine 347 mg, Cholin chloride 2100 mg, Foliumzuur 11 mg, Vitamine C 275 mg, IJzer (ijzerIIsulfaat monohydraat) 205 mg, Mangaan (mangaanIIoxide) 59 mg, Koper (koperIIsulfaat pentahydraat) 11,1 mg, Zink (zinksulfaat monohydraat) 216 mg, Jodium (calciumjodaat, watervrij) 1,2 mg, Selenium (natirumseleniet) 0,2 mg, Taurine 1 g.

Beoordeling

Ik ben niet erg enthousiast over deze brok. Er zit namelijk weinig vlees en vet in en erg veel rijst. De vetbronnen zijn geen goede, uit lijnzaad kan een hond niet zoveel actieve Omega 3 aanmaken en zonnebloemolie bevat erg veel Omega 6. Verder zit er een goedkope premix in, met ook niet aangeraden stoffen zoals vitamine K3 (menadion) en natriumseleniet.

 

 
Geplaatst : 04/05/2016 9:12 am
(@sil79)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor uw reactie. Ik was er al bang voor. Van andere brokken kreeg hij diarree en met kvv was het goed maar dat vind ik onhygiënisch in huis met kleine kinderen. De goedkopere kvv verdroeg hij ook niet zoals rodi..ik vraag me nog altijd af waarom dat zo is....

Is dog lovers gold een betere optie om op over te stappen? En dan in het weekend, al vind ik het onprettig, kvv? Is smuldier compleet dan goed? Dat zag ik liggen, maar ziet er zo vreemd uit....

Alvast bedankt...

 
Geplaatst : 04/05/2016 11:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Is natvoer geen optie voor je? Het is wel iets duurder, maar het is bijna net zo gezond als kvv en geeft minder snel problemen die brokken geven. De meeste vleesworsten zijn van prima kwaliteit en vaak ook goedkoper dan blikvoer en bakjes.

Als je bang bent voor de bacteriën in vlees, maar toch kvv wilt voeren, is het risico heel klein

  • Als de hond de kinderen (en volwassenen) niet likt na het eten.
  • Als je hond zijn kont niet likt, is het risico ook al een stuk kleiner.
  • Als je de spullen die met rauw vlees in contact komen goed schoonmaakt
  • Als je geen kip voert of andere bio-industrie-gevogelte

Smuldier is prima ter afwisseling.

Dog Lovers Gold is een goed merk, en zeker een betere keus. 

Succes! Laat je het weten wanneer je gevonden hebt wat wel goed gaat, of wanneer je er niet uitkomt?

 
Geplaatst : 05/05/2016 10:32 am
(@sil79)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ik ga het laten weten, heel erg bedankt voor de informatie....

Waarom ik het niet hhygiënisch vind is omdat hij na het eten altijd over de vloer gaat met zijn wangen.....eventjes en dan is dat klaar. Dan ben ik bang dat die bacteriën op de vloer komen. Is dat zo? 

Ik ga op zoek....mss kan mijn andere vraag nog beantwoord worden, dan kan ik gericht zoeken....alweer alvast hartelijk dank....

 
Geplaatst : 05/05/2016 4:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat er dan inderdaad bacteriën op de vloer kunnen terechtkomen, maar het zal niet in grote hoeveelheden zijn. 

Het kan helpen om de bek even met keukenpapier bijvoorbeeld schoon te maken na het eten. En ik zou sowieso kip vermijden.

 
Geplaatst : 07/05/2016 6:35 am
(@sil79)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedankt. Ik heb een zak dog lovers gold gekocht. Dat ga ik proberen en dan als het goed gaat afwisselen met smuldier compleet voor in het weekend. Als het niet gaat of juist wel zal ik dat hier plaatsen. 

 

 
Geplaatst : 07/05/2016 7:30 am
Deel: