Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nieuwe brokken - Welness Core

5 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,476 Bekeken
(@mibosha)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Bij ons in de winkel waren nieuwe brokken. Welness core small dogs grain free. Zou dit geschikt zijn voor pups van 8 weken? Mvg

 
Geplaatst : 24/07/2017 12:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Welness Core Small Breed Turkey Recipe
Kalkoen 28% (verse kalkoen 16%. kalkoenmeel 12%). kippenmeel 16%. doperwten. gedroogde aardappelen. gedroogd kippeneiwit 5%. aardappeleiwit. bietenmoes 4%. kippenvet 2%. volvet lijnzaad. zalmolie. gedroogde witlofwortel. wortels. appels. broccoli. spinazie. blauwe bessen. veenbessen. tomaten. yucca schidigera. gistextract (bron van mannan-oligosaccharides). glucosaminehydrochloride 100 mg/kg. chondroitinesulfaat 100 mg/kg.
36% eiwit
16% vet
4% ruwe vezel
2,2% omega 6
1,3% omega 3

Mijn beoordeling
Het ziet er in principe prima uit. Alhoewel er ook geisoleerd plantaardig eiwit inzit, blijft er nog een prima vleesgehalte over. Ik ben wat iminder enthousiast over het ingredient lijnzaad (oxideert snel en de omega 3 vetzuren zijn niet zo efficient), maar verder prima ingredienten.

Wel jammer vind ik dat de vitamines en mineralen in goedkope vorm zijn toegevoegd, die zijn minder goed bruikbaar voor het lichaam.

Of het geschikt is voor je pup? Ik denk het wel, er zit genoeg eiwit en vet in en er wordt dezelfde premix gebruikt als in de puppybrok. Maar het calciumgehalte staat er niet bij, en ook dat komt wat preciezer bij pups. Je kunt ook Welness Core Puppy geven, die ziet er ook prima uit.

 
Geplaatst : 25/07/2017 12:12 pm
 Sola
(@sola)
Berichten: 1
Lid
 

Mijn mening; onzin die dure brokken. Wees wel zorgvuldig met wat je voert en lees wat er op de verpakking staat. Goedkopere brokken en nat vleesvoer hoeven niet perse onder te doen voor dure A-merken. Let op vleesgehalte. Toevoegingen van granen, groenten en suikers (een kat kan zoet niet eens proeven!) flauwekul. Een kat is een carnivoor. Maar onze tegenwoordige huiskatten hebben zich gedurende de tijd in vele opzichten aangepast, ook w.b benodigdheden in voeding! Laten we wel wezen, in beginsel is het toch eigenlijk al onnatuurlijk een kat als troetel huisdier te houden? Op brokken van goede samenstelling (en die hoeven niet duur te zijn), af en toe rauw ei erdoor, blik/natvoer met regelmaat, eens verwennen met een Kipkarkas of rauwe vis(afval) en ze worden hartstikke gezond heel oud.... de hoeveelheid van alles dien je wel af te stemmen op binnen of buiten kat en mogelijkheden tot zelf prooien te vangen. Tegen ziektes zoals kattenaids of accute kitten longontsteking, kan geen enkele dure brokken of rauw vlees tegenop.... goed het eet/drink//plas patroon en gesteldheid van de ontlasting in de gaten houden, daar waar nodig maatregelen nemen, véél aandacht en liefde geven en je kat leeft happy en gezond. En jij daarbij.

 
Geplaatst : 25/07/2017 5:52 pm
(@carla-van-esch)
Berichten: 1
Lid
 

Ik heb een american bully pup van 7 mnd ze krijgt nu kvv van dogmeat en kivo en ze heeft niet echt overgewicht maar is wel aan de
mollige kant ze moet zeker niet bijkomen ze zijn al zo gevoelig aan spieren en gewrichten.
Riverwood en wellness core hebben ook brokken voor grote rassen ik stel me dus ook de vraag of ik haar nu best op kvv laat en de hoeveelheid nog wat minder
al krijgen de honden van vrienden en haar nestgenoten meer kvv sommige zijn echt mager maar onze pup niet dus ik verlaag haar kvv nog wat
daar ze na een mnd amper afvalt.
Of geef ik nu ook 1 x per dag beter ook brok ipv van kvv ze krijgt nog 2 maal per dag kvv en zit aan 725 gram kvv per dag(ik zou willen verlagen naar 625 gr p/d)
+ 1 gedroogde snack per dag.
Brok is ook wel makkelijker wnnr je op bv vakantie of op wknd gaat.Maar wat is het gezondste en wat het beste voor haar gewicht
volgens de kweker kvv.

 
Geplaatst : 11/11/2019 7:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ben het er mee eens dat kvv de beste optie is. Bij neiging tot overgewicht kun je vaak beter wat minder vette voeding gaan voeren dan minder voeren, zeker bij voedingen zonder toegevoegde vitamines en mineralen. Anders is het risico op tekorten groter.

 
Geplaatst : 25/01/2020 2:59 pm
Deel: