Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nutram Turkey Chicken & Duck

2 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
877 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ingrediënten
Verse kalkoen (20%), kippenvleesmeel (19%), groene erwten (14%), kikkererwten (11%), verse kip (9%), hele eieren, tapioca, kippenvet (natuurlijk geconserveerd met vitamine E en citroenzuur), natuurlijke kipsmaakstoen, verse eend (2%), quinoa zaden (0,5%), zeezout, calciumfosfaat, pompoen, broccoli, biologische agave (bron van inuline) (0,3%), chia zaden (0,3%), kaliumchloride, biologische zeewiermeel (prebiotisch) (0,1%), algenextract (bron van DHA), yucca schidigera, vitaminen & mineralen*, cholinechloride, glucosamine, boerenkool, granaatappel, frambozen, spinazie, groenlipmossel, groene thee-extract, rozemarijnextract.

*vitaminen en mineralen (vitamine E, vitamine A, vitamine D3, niacine, vitamine C, inositol, d-calciumpantothenaat, thiaminemononitraat, riboavine, bètacaroteen, pyridoxinehydrochloride, foliumzuur, biotine, vitamine B12-supplement, zinkproteïnaat,
ijzersulfaat, ijzerproteïnaat, zinkoxide, koperproteïnaat, kopersulfaat, mangaanproteïnaat,
mangaanoxide, calciumiodaat, natriumseleniet)

Analyse
Ruw eiwit 32,2%
Ruw vet 19,2%
Ruwe vezel 2,7%
Vocht 9%
Ruwe as 6,6%
Omega-6 3,2%
Omega-3 0,3%
3980 kcal/kg ME

 
Geplaatst : 16/07/2015 12:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Mijn beoordeling

Vlees/eiwit: prima
Als eiwitbron zit er zowel vers vlees als gedroogd vlees (plus organen en bot) en ook ei in, dit is een goede combi. Er zit 32,2% eiwit in, wat aangeeft dat het vleesgehalte ook prima is, er zit namelijk geen geïsoleerd plantaardig eiwit in, dus het eiwit is voornamelijk uit vlees en ei.

Vet: goed, alleen te weinig omega 3
Als vetbron zit er kippenvet in deze brok, welke geconserveerd is met natuurlijke antioxodanten. Dat is prima. Het enige nadeel is dat er te weinig omega 3 in deze brok zit, in verhouding met de hoeveelheid omega 6. Dit kun je oplossen door vis of visolie toe te voegen.

Koolhydraten: prima
Er zitten relatief weinig koolhydraten in deze brok, afkomstig uit peulvruchten, tapioca en een heel klein beetje quinoa (2% of minder). Prima combi, alleen bij vermoeden van allergie of bij gevoeligheid voor snel ontwikkelen van allergie is het niet handig om meerdere koolhydraatbronnen te gebruiken.

Toevoegingen: goed, maar let op MSG
Als antioxidanten worden natuurlijke vitaminen en kruidenextracten gebruikt. Het is onduidelijk welke vorm van vitamine E wordt gebruikt, dus ik kan niet beoordelen hoe werkzaam deze is. Er zit groenlipmossel in en de brok bevat 615 mg/kg glucosamine. Er zitten natuurlijke kipsmaakstoffen in. Dit zijn gehydroliseerde eiwitten van kip, waar zeer waarschijnlijk vrije glutamaat inzit. Meer informatie kun je lezen in het artikel MSG in brokken

Mineralen: ok, kan beter
De mineralen zijn toegevoegd in zowel optimale vorm (proteinaten) als in goedkopere vorm (sulfaten en oxides). Er zit ook natriumseleniet in, wat geen goede vorm van selenium is als toevoeging.

 
Geplaatst : 16/07/2015 1:06 pm
Deel: