Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Planet Pet

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,309 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ben benieuwd of er al een recensie is over Planet Pet, of dat er mensen zijn die dit voer kennen? Vind het er op de website wel goed uit zien.
Tarwe-glutenvrij, hoge vleesgehaltes zo te zien, én dan ook nog eens betaalbaar.Denk dat dit qua prijs/kwaliteit toch wel een betere brok is, maar ben benieuwd naar ervaringen.

http://www.johnsonptc.nl/producten-en-merken/planet-pet-hondenvoeding

DE adult komt op 35 euro voor 15 kilo.
Planet Pet Chicken & Rice voor volwassen honden (leverbaar in 3 & 15 kilo)

Kip 35 % – Proteïne 24 % – Vet 12 % TARWE-GLUTEN VRIJ

 
Geplaatst : 15/10/2012 6:09 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op de website van Planet Pet is erg weinig informatie over de samenstelling te vinden. Dat er 35% kip inzit, zegt nog niet zoveel, want als dit enkel verse kip is, dan blijft er weinig van over en zullen er andere eiwitten aan toegevoegd moeten worden om aan 24% eiwit te komen. Waarschijnlijk is dit niet zo, maar met deze informatie weet je het gewoon niet. Tarwegluten-vrij is wel positief. Het vetpercentage vind ik te laag.

 
Geplaatst : 16/10/2012 8:43 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Wat wil je precies weten om deze brok juist te kunnen beoordelen, dan kan ik eens kijken of het in de folder staat.

 
Geplaatst : 17/10/2012 8:59 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou graag de preciese samenstelling willen weten (de ingredienten) en het liefst ook welke mineralen (en in welke vorm). 

 
Geplaatst : 17/10/2012 2:14 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Stuur je vragen naar info@johnsonptc.nl en dan krijg je vanzelf een reactie terug over de samenstelling e.d.
In december worden er ook 2 GRAAN VRIJE versies (kip 55% en Zalm 25%) in productie genomen en zijn naar verwachting eind januari 2013 te verkrijgen op de Nederlandse markt.

 
Geplaatst : 31/10/2012 4:00 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Lijkt me handiger om hier de analyses door te geven, dan kan iedereen er wat mee.

 
Geplaatst : 26/04/2013 8:47 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Is er verder al iets meer bekend over dit merk?

 
Geplaatst : 05/10/2013 7:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee sinds mijn eerdere antwoord is er niets veranderd. De uitspraak dat het is uitgegroeid tot een geweldige voeding is onzin, reclame voor de winkel van de meneer die het bericht plaatste. Ik zal het bericht verwijderen.

Het bevat vrij weinig eiwit, erg weinig vet en heel erg veel koolhydraten. Dat vind ik geen goede basis voor een brok. Verder lijkt er veel kippenlever in te zitten. Lever is niet gezond in grote hoeveelheden, zeker niet als het van kip is (tenzij biologosch).

 
Geplaatst : 27/10/2015 6:21 pm
Deel: