Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Platinum brokken

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,131 Bekeken
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
Topic starter
 

Ik vroeg me af of je deze brokken ook kan geven als dieetvoer? Elmo kreeg tot nu Acana light en fit en is daarmee afgevallen en staat nu op een goed gewicht. Alleen sinds hij deze brokken krijgt geeft hij vaak gal over. We hebben nu zijn eten al opgesplitst over verschillende porties per dag, waardoor het beter gaat maar toch heeft hij het nog af en toe. Volgens de dierenarts is Elmo voor de rest perfect gezond. Daarom dat ik nu eens wou proberen een andere brok te geven, want met vroegere brokken heeft hij nooit overgegeven.

Of kan iemand mij een andere brok aanraden die daarvoor geschikt is?

Bedankt!

Groetjes Mieke

 
Geplaatst : 13/07/2015 8:26 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedoel je Platinum Adult Chicken? Ja dat is prima geschikt, er zitten minder calorieën in dan andere goede brokken en minder koolhydraten dan de standaard dieetbrokken. Het is wel een goed idee om de brokken te mengen met natvoer, en/of gekookte groenten. Dan vermeerder je de massa en verminderd je het aantal calorieën per kilo.

Heb je ook rauwe vleesvoeding of natvoer overwogen? Dat bevat dus meer massa en minder koolhydraten, en is de kans op succes groter.

 
Geplaatst : 13/07/2015 10:57 am
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
Topic starter
 

Hey Meike,

Ik twijfelde tussen de chicken of de lam & rijst. Elmo moet in iedere geval niet meer afvallen, volgens de dierenarts staat hij perfect op gewicht :-).

Alleen dat gal overgeven hé :(, volgens de dierenarts moeten we hem op dieetvoer houden en dan zegt ze natuurlijk wij hebben speciaal dieetvoer (Hills). Persoonlijk geef ik dat dus liever niet, daarom dat ik aan het zoeken was naar iets anders. Iets licht verteerbaar dus. Ik heb al rauwe voeding overwogen maar dat zien we niet zo zitten, vooral mijn vriend wil daar liever niet aan beginnen. Dus het zal brok blijven vrees ik.

Natvoer hebben we nog niet overwogen omdat ik altijd gedacht heb dat dat niet goed is voor je hond?

Mercikes!

 
Geplaatst : 13/07/2015 12:09 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
Topic starter
 

Oh en stomme vraag misschien maar als ik nu platinum natvoer en brokken zou kopen, hoe weet ik dan hoeveel ik daarvan met elkaar moet mengen? :-)

 

 
Geplaatst : 13/07/2015 12:13 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo 

Je hoeft dat niet perse  te mengen...beter is het bv. een portie brokken in de ochtend en natvoer 's avonds of...omgekeerd.

Ik zelf geef in de voormiddag brokjes en 's avonds kvv of natvoer.

Groetjes Helga

 
Geplaatst : 14/07/2015 12:26 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoeveel natvoer je er doorheen moet doen is een beetje uitzoeken. Net als met hoeveel brok je precies moet geven om je hond op het goede gewicht te houden. Afgaande op het aantal calorieen, zou je van Platinum zo'n 10% minder brokken moeten geven. Je kunt hier nog 10% afhalen en dat aanvullen met natvoer. Blikvoer bevat iets meer dan 1/4 van het aantal calorieen in brokken ongeveer. 

Wat Helga zegt klopt voor rauwe vleesvoeding, maar natvoer (dus blik of vleesworst) kun je prima mengen.

 
Geplaatst : 14/07/2015 7:40 am
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
Topic starter
 

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden! :-)

Groetjes

 
Geplaatst : 14/07/2015 8:24 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hallo  Meike

Eerst en vooral een dikke merci voor het prachtwerk met voerwijzer !!! ben al jaren trouwe fan,heb er heel wat uit geleerd. 

Ben een trots bazinnetje van 2 Chihuahua-tjes namelijk  moeder en dochter beide kerngezond mede door deze site dus...Zij  krijgen dagelijks  kvv en bijkomstig....graanvrije brok Acana . 

Ben nu op zoek naar een vervangbrok voor Acana nl. zonder aardappelen en vis ben op... Nutram kalkoen,kip en eend

uitgekomen graanvrij en geen aardappelen. Ben recht bij voerwijzer gaan kijken of het wel een goede is maar staat er nog niet tussen. Zou jij zo vriendelijk willen zijn om dat even uit te pluizen. Had ze even tijdens verlof  op alpha spirit  gezet maar daar de vit.A een probleem is ! onmiddellijk gestopt. 

In afwachting  vriendelijke groet

Helga

 
Geplaatst : 14/07/2015 1:17 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Helga, ik heb de beoordeling van Nutram Kalkoen, kip en eend hier neergezet: http://www.voerwijzer.com/forum/nutram-turkey-chicken-duck#comment-3203

In vergelijking met Acana zit er dus minder omega 3 in (zou je zelf moeten toevoegen als je het langere tijd gaat voeren), minder optimale vorm van mineralen en er zitten smaakstoffen in. En het bevat vlees uit de bio-industrie. Verder een prima brok.

Alpha Spirit blijkt toch minder vitamine A te bevatten dan ze dachten, en ze hebben de analyse nu aangepast. Zie het nieuwe nieuwsbericht hierover:
http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe-samenstelling-alpha-spirit. Hoe beviel deze brok bij jou?

Heb je de filterfunctie in de brokkenvergelijker ook gebruikt? Je kunt dan alle brokken zonder aardappel en vis bekijken.

 
Geplaatst : 16/07/2015 1:23 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Hoi Meike
ik was eigenlijk heel content van die Alpha spirit...mede door dat het kleine verpakkingen zijn en het zo wel heel vers aangeboden word .
Stoelgang prima en vacht glanzend.
Maar door het hoge vitamine A gehalte toch benauwend hè...
Ben blij dat het ondertussen recht gezet is maar ja wacht toch nog even af om het terug aan te bieden,daar de reeds gemaakte verpakkingen wel eerst verkocht zullen moeten worden,alvorens zij de nieuwe op de markt brengen hè.
Zo ben ik ook aan het wachten wanneer de brokken van Acana graanvrij aangepast op de markt (zonder aardappelen)verschijnen.
Die lijken me toch het meest vertrouwd ...naast kvv dan...die hier dagelijks benutting word . Hondjes nog nooit èèn dag ziek geweest....ook de nakomelingen niet. Dus in afwachting van...even de nutram dan maar.
Of weet jij een betere brok.
Gr. Helga

 
Geplaatst : 18/07/2015 10:56 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lijkt me zeker het proberen waard. Laat je weten hoe het bevalt?

 
Geplaatst : 19/07/2015 9:52 am
Deel: