Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Platinum Chicken en Platinum Lamb &Rice

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
933 Bekeken
(@elsbeth-van-schaik)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,

Zijn er ervaringen met het voeren van het semi-droogvoer Platinum?

Het ziet er op de beschrijving goed uit met een mooi vleesgehalte en met veel kruiden. Na ontvangst van proefzakjes blijken het ook zeer smakelijke brokjes te zijn met veel geur. De honden vinden het heerlijk.

Maar toch weet ik me er niet goed raad mee. Omdat het anders is dan de gewone harde brok? Misschien, maar als deze produktiemethode dan écht zo exellent is, waarom wordt het dan zo weinig toegepast?

Én, en nu kom ik op een voor mijzelf belangrijke vraag, als er meer vocht inzit (18% ipv 8-10% bij normaal droogvoer) houdt dit dan ook in dat de honden er minder van gaan drinken?

Ik vind nl. één van de vervelende bijkomstigheden van het voeren van droogvoer dat honden zoveel gaan drinken. Bij honden van een groot ras vind ik dat zeer bezwaarlijk. Bij vers vlees drinken ze nl. maar weinig en dat is voor een groot ras veel minder belastend.

Niettemin ben ik zeer geïnteresseerd in de ervaringen met Platinum, vooral van mensen met grote honden en de beoordeling ervan, alsook de produktiemethode.

Alvast dank.

 
Geplaatst : 21/03/2016 12:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ook ik vind het lastig de bewerkingsmethode te beoordelen. Zelf heb ik de brokjes van Alpha Spirit geprobeerd, die op dezelfde wijze (en mogelijk ook in dezelfde fabriek) gemaakt worden. De hoeveelheid die Daisy dronk vind ik lastig te beoordelen, omdat Daisy klein is en de eventuele verschillen dus heel klein zouden zijn en omdat ze bijna nooit geextrudeerde brokken eet. De hoeveelheid die de honden drinken op een brok, zal ook afhankelijk zijn van de hoeveelheid zout in de brok.

Als je ervaringen wilt van andere mensen, kun je je vraag ook op Hondenpage stellen, op dit forum komen mensen vooral om hun vraag te stellen.

 
Geplaatst : 21/03/2016 5:35 pm
(@platinum-natuurlijke-diervoeding-en-verzorging)
Berichten: 1
Lid
 

De unieke en milde bereidingswijze en het verwerken van hoogwaardig vers vlees garanderen dat PLATINUM droge voeding een malse brok is, heerlijk van smaak en vooral met een hoge voedingswaarde. Het verse vlees wordt (zonder toevoeging van water) in het eigen vleessap gegaard. Het restvocht van 18 % bevat dus zuiver geconcentreerd vleessap wat het de intensieve en heerlijke smaak geeft. Wie thuis zelf kookt (bvb kip in de oven) weet dat de vrijkommende vleessappen een heerlijke en smaakvolle jus maken.

Door het hoge restvochtgehalte van 18 % zou het kunnen dat de hond minder water drinkt, maar het drinkgedraag van een hond is afhankelijk van vele factoren. Water is, net zoals voor mensen, van vital belang voor honden. Bij een extreem drinkpatroon dient men met de dierenarts overleg te plegen.

Meer informatie betreffende de vele voordelen van PLATINUM en de unieke bereiding is te verkrijgen via de volgende link: http://www.platinum.com/nl/ of bel ons gratis servicenummer 0800 364 3663 voor advies.

PS: Alpha Spirit wordt niet in dezelfde fabriek gemaakt als PLATINUM

 
Geplaatst : 25/07/2016 10:53 am
(@milla-de-leeuw)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi Meike, Nu geef ik voorlopig Barf aan mijn 3 honden? Dit zal in de nabije toekomst veranderen omdat ik verhuis naar een zorginstelling? En ik heb veel geluk alle 3 de honden mogen mee, dat is ook het belangrijkste voor mij, gesteld dat de 3 honden er ook gelukkig zullen zijn…. Natuurlijk zal er geen sprake meer zijn van enkel te barfen; daarvoor zal er niet genoeg plats zijn om meerdere diepvriezers daar te plaatsen. Daarom dacht ik eraan hen 1 x per Platinum: Vers lamvlees (70%), gebroken rijst (15%), lamvleesmeel, gedroogde vis, gedroogd biergist, gedroogde appelpulp, alfalfa, zalmolie, yucca extract, koudgeperste lijnzaadolie, koudgeperste olijfolie, groenlipmossel extract, mariadistelzaad, gedroogde venkel, sarsaparillawortel, gedroogde artisjok, Oost-Indische kers, kamillethee-extract, paardenbloem, gedroogde gentiaan, kaliumchloride te geven en 1 x per dag een Barf maaltijd. D lin zaad vind ik minder maar de brok op zich, dacht ik is wel één van de betere. Of zou ik ge " Darf" broken en " Darf" Kvv enz beter afwisselen? Heel graag jouw zienswijze.

 
Geplaatst : 12/11/2018 3:26 am
Deel: