Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Real Nature of Wolfsblut

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,128 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Hey Meike,

laatst was ik in de winkel en zag de brokken real nature wilderness. Ik geef mijn honden enkele smaken van wolfsblut, maar vroeg me af wat het verschil is in deze twee merken?

Groetjes Kell

 
Geplaatst : 17/07/2017 10:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het verschil tussen Real Nature en Wolfsblut:

  • Wolfsblut bevat varianten die teveel calcium bevatten, hier moet je de op letten. Wolf of Wilderness is wat dat betreft wel in balans.
  • Wolfsblut bevat soms toegevoegd plantaardig eiwit, Real Nature niet.
  • Wolfsblut bevat geen gehydroliseerde eiwitten zeggen ze, Real Nature bevat wel gehydroliseerde kippenlever. Dit is een bron van vrije glutamaat en dat kan een negatief effect op de gezondheid hebben. (Zie artikel MSG in brokken)
  • Wolfsblut bevat natriumseleniet en Real Nature seleniumgist (natuurlijke bron)
  • Wolfsblut legt meer nadruk op vlees van vrije uitloopdieren, maar dit geldt niet voor alle varianten

Er zijn vast meer verschillen, maar dit zijn de verschillen die me nu opvallen.

 
Geplaatst : 18/07/2017 2:18 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Is voor jou Real Nature dan een betere brok?

Bedankt!

 
Geplaatst : 18/07/2017 3:33 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Beiden hebben ze voor- en nadelen, en er zijn natuurlijk ook allerlei dingen die je niet aan de samenstelling kunt zien, zoals de kwaliteit van het vlees. En het hangt er ook vanaf welke varianten Wolfsblut met welke varianten Real Nature je vergelijkt. Wat ik altijd aanraad is om gewoon beide merken te proberen en te kijken hoe het gaat. In jouw geval dus om eens een paar weken Real Nature te proberen die je aanspreekt. Als je echt verbetering merkt kun je die geven in plaats van wat je nu voert, en als het net zo goed gaat, kun je blijven afwisselen.

 
Geplaatst : 19/07/2017 12:56 pm
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Dank je wel! Ik zal het zeker uit proberen.

 
Geplaatst : 19/07/2017 6:03 pm
Deel: