Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Real Nature Wilderness/Real Nature Country of andere voor Staffordshire pup??

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,802 Bekeken
(@tom07)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste

We hebben binnenkort een Staffordshire Bull Terrier pup (= Engelse Stafford) die we graag graanvrije brokken willen geven. Omdat dit soort brokken nieuw is voor ons, zijn we op zoek naar allerlei info en advies. Momenteel krijgen de pups vers vlees en wat korrels.

Het merk Real Nature Wilderness heeft momenteel onze voorkeur, maar kijken ook zeker naar Real Nature Country, Acana ...
Een goede mix van eiwitten, omega 3 ... . Liefst geen kip.

Wat is jullie mening voor dit soort ras?

Alvast erg bedankt!

 
Geplaatst : 14/05/2018 9:30 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Voor een Staffordshire Bull Terrier pup zou ik letten op het calciumgehalte en fosforgehalte in verband met het risico op skeletproblemen. Omdat Staffordshire Bull Terriers vaak allergieproblemen hebben zou ik voeding goed blijven afwisselen en het immuunsysteem in balans houden onder andere door een goede darmflora. En natuurlijk is het belangrijk om genoeg eiwit te voeren, omdat dat voor elk lichaamsproces essentieel is.

Ik heb begrepen dat je ook rauwe vleesvoeding wilt gaan voeren en dat lijkt me ook zeker een aanrader.

Real Nature lijkt me een prima merk, en zou je zeker kunnen proberen. Let er op dat het niet teveel calcium bevat. Blijf sowieso onder 4,5 gram calcium per 1000 kcal.

 
Geplaatst : 14/05/2018 2:00 pm
(@tom07)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor uw reactie!

Even ter verduidelijking, momenteel bij fokker krijgen ze vers vlees.

Als u zou moeten kiezen tussen Real Nature Country en Real Nature Wilderness, naar welk voer gaat uw voorkeur? Of adviseert u voor een stafford een ander merk?

We hebben ook vaak te horen gekregen dat kip niet goed zou zijn. Hoe zit dat met kalkoen?

Alvast erg bedankt voor uw reactie!

Groeten

 
Geplaatst : 14/05/2018 10:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je dit artikel er al eens bij gehad?
https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen/

Hiermee kun je zelf makkelijk brokken vergelijken. Voor pups van een ras zoals Staffordshire Bull Terrier geldt daarnaast nog dat je niet teveel calcium wilt geven in verband met skeletproblemen.

Het nadeel van kip is dat ze ongezond gehouden worden, met z'n allen in een hok met weinig ruimte. Ze krijgen soms antibiotica, wat weer in de hondenvoeding terechtkomt. Hetzelfde zal gelden voor kalkoen. En ander gevogelte dat geen vrije uitloop had (kan nog wel preventief antibiotica krijgen) of biologisch gehouden is, of in het wild heeft geleefd.

 
Geplaatst : 18/05/2018 12:51 pm
(@sofie82)
Berichten: 2
Lid
 

Ook ik heb een vraagje over real nature,

Ik ben nieuw dus weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet posten.
Ik heb 2 Cairn Terriërs. Allebei gecastreerd maar eentje likt veel aan de pootjes en is vrij mager. Na veel navragen heeft iemand me REAL NATURE COUNTRY SELECTION SCANDINAVIA ADULT MINI SCANDINAVISCHE ZALM & RENDIER

Kan u mij vertellen of deze brokken goed zijn?

Analytische bestanddelen en toevoegingsmiddelen
Analytische bestanddelen

Functie/effecten

Eiwit

Opbouw van spieren, organen, bindweefsel

%

24,5

Vetgehalte

Levering van energie, smaakdrager

%

13

Ruwe as

Totaal van alle mineralen

%

6,8
Ruwe celstof

Voedingsvezels, vertering

%

4,3

Calcium

Beendergestel en gebit

%

1,2

Fosfor Beendergestel en gebit % 0,9

Toevoegingsmiddelen

Nutritionele toevoegingsmiddelen per kg

Vitamine A

Ogen, huid, weerstand

IE

12.000

Vitamine D3

Calcium- en fosformetabolisme, skelet

IE

1.200

Koper (koperchelaat en aminozuurchelaat n-hydraat + koper(II)sulfaat, pentahydraat)

Bloedvorming

mg

10

IJzer (ijzer(II)sulfaat, monohydraat)

Zuurstoftransport

mg

60

Jodium (kaliumjodide)

Schildklierfunctie

mg

1

Mangaan (mangaan(II)oxide)

Botgroei, stofwisseling

mg

22
Selenium (selenium in organische vorm van Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3060, geïnactiveerde geseleniseerde gist)

Celbescherming, antioxidatieve werking

mg

0,2
Zink (zinkchelaat en aminozuurchelaat n-hydraat)

Gezonde huid en vacht

mg

100

 
Geplaatst : 16/10/2019 7:07 pm
Deel: