Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Real Nature Wilderness

27 Berichten
6 Gebruikers
1 Vind-ik-leuks
19.5 K Bekeken
(@luigina)
Berichten: 6
Lid
 

Mag je wisselen tussen de smaken of is het best om steeds een overgangsperiode te hebben?

 

 
Geplaatst : 25/03/2023 4:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Dat is meestal niet nodig. Alleen als je hond moeite heeft met de plotselinge overgang, dan is het wel aan te raden om het elke keer geleidelijk te doen. Bijvoorbeeld als de ontlasting elke keer weer slechter is na het wisselen. Door af te wisselen wordt de het maagdarmsysteem meestal gezonder en kan het afwisseling juist beter aan. 

 
Geplaatst : 28/03/2023 9:18 am
Luigina reageerde
 Iza
(@iza)
Berichten: 2
Lid
 

@voerwijzer-meike 

Hi Meike, onze grote Zwitserse Sennen (5 maanden) krijgt nu carocroc puppy large. Ze doet het er opzich goed op alleen heeft ze behoorlijke stinkscheten. Dat en het feit dat het volgens mij een wat mindere brok is wil ik graag overstappen op de Real Nature Wilderniss Wild Valley. In de mini review staat deze brok goed aangeschreven, ook voor grote rassen. Echter lees ik hier net iets anders? 
KVV is voor nu even geen optie. 
Is het een goede keuze om op deze over te stappen? Hoor het graag!

 
Geplaatst : 12/04/2023 4:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Kan je de samenstelling en analyse doorgeven? Dan kijk ik even. Wat las je hier voor negatieve punten? Je had dit artikel al gevonden? https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-puppybrokken/

 
Geplaatst : 13/04/2023 9:49 am
 Iza
(@iza)
Berichten: 2
Lid
 
  1. @voerwijzer-meike 

Hi Meike,

Heb inderdaad al heel wat onderzoek gedaan via deze site (bedankt!). Ik ken Real Nature omdat de hond van m’n ouders deze krijgt en zag dus in de mini review deze er ook goed uitkomen (ook voor grote rassen staat erbij vermeld), echter kwam ik erna in deze topic terecht en las ik onderstaande, vandaar m’n lichte twijfel.

Real Nature Wilderness True Country komt er in mijn analyse wel ok uit. Niet elke pup kan het hoge eiwitgehalte goed verteren, dat is een kwestie van uitproberen. Door het hogere calciumgehalte en de lichte onbalans tussen calcium en fosfor, raad ik het niet aan voor pups van grote rassen.

Voor Real Nature Wilderness Wild Valley Paard en Rund geldt hetzelfde, alleen bevat deze ook weinig omega 3. (Dit kun je zelf aanvullen).

Hierbij de samenstelling;

Analytische bestanddelen

eiwit 38%, vetgehalte 18%, ruwe as 6,5%, ruwe celstof 2,5%, calcium 1,4%, fosfor 1%.

Samenstelling

paardeneiwit (28%), aardappelen (17%), rundereiwit (15%), vers rundvlees (15%), rundervet (12%), aardappelmeel (4%), appels (3%), erwten (2%), wortels (1%), spinazie (1%), lijnzaad (1%), glucosamine (0,026%), chondroïtinesulfaat (0,018%), mannan-oligosachariden (0,015%), fructo-oligosachariden (0,01%), poeder van yucca schidigera (0,01%), veenbessen (0,005%), rozemarijn (0,004%), vlozaadschillen en -zaden (0,002%), algen (ascophyllum nodosum, 0,002%), tijm (0,001%), pepermunt (0,001%), paardenbloem (0,001%), groenlipmosselen (0,001%), peterselie (0,001%). Kan sporen van andere ingrediënten bevatten.
Additieven per kg

Nutritionele toevoegingsmiddelen: vitamine A 20000 IE, vitamine D3 1500 IE, vitamine E 500 mg, vitamine B2 4 mg, ijzer (3b106) 72 mg, koper (3b406) 15 mg, jodium (3b201) 0,65 mg, mangaan (3b504) 35 mg, selenium (3b810) 0,25 mg, zink (3b606) 80 mg.

Alvast bedankt!

 
Geplaatst : 13/04/2023 10:11 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Je kunt deze brok prima proberen voor een Berner Sennen pup. Het calciumgehalte is prima en ook de balans tussen calcium en fosfor. Het is sowieso goed om te letten op tekenen van groeipijn, want dat risico is toch wat groter bij dit ras, en toch een voeding met minder calcium te kiezen als er groeipijn ontstaat. Het andere risico is dus het hogere eiwitgehalte, als de ontlasting na twee weken na overgaan op deze voeding nog steeds te zacht is, zou ik een brok met minder eiwit proberen. Succes, en laat je weten hoe het gaat?

 
Geplaatst : 16/04/2023 10:18 am
(@luigina)
Berichten: 6
Lid
 

@voerwijzer-meike 

 

We zijn nu volledig overgestapt naar Real Nature, tijdens de wandeling doet onze hond zijn ontlasting in 2-3 keer, maar steeds bij 2e of 3e keer is deze heel slap, terwijl de eerste keer dit niet zo is. Zou dit aan de voeding kunnen liggen? ( Real NAture pure Chicken voor volwassenen - Onze hond is 1j en 2m en weegt +/- 12 kg)

 
Geplaatst : 20/04/2023 5:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ja dat kan, en is waarschijnlijk als dit vóór de overstap nog niet zo was. Meestal heeft het te maken met een onvolledige eiwitvertering. Dat kan komen doordat er meer (verhit/bewerkt) eiwit in een maaltijd zit dan je hond kan verteren, en/of de eiwitkwaliteit wat lager is. 

 
Geplaatst : 21/04/2023 9:08 am
(@luigina)
Berichten: 6
Lid
 

@voerwijzer-meike bedankt voor de info. Ik heb wat verder gezocht en denk dat bij de verschillende smaken van Real Nature overal nogal wat eiwit inzit. Ga ik dan best terug op zoek naar een ander merk? DIt is onze eerste hond en is een moeilijke eter, het dus echt zoeken want er zijn zoveel soorten.

 
Geplaatst : 22/04/2023 8:25 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Ja ik zou dan een ander merk proberen. Heb je ook natvoer of rauwvoer overwogen? Dat wordt vaak lekkerder gevonden dan brokken en is beter verteerbaar.

 
Geplaatst : 22/04/2023 10:37 am
(@luigina)
Berichten: 6
Lid
 

ik zie dat in natvoer minder eiwit zit, onze dieranarts raadde brokken aan als hij puppy was en ben daarbij gebleven. Is combineren mogelijk? kijk ik best bij hondebrokken vergelijken en wat kies ik best voor maximaal eiwit gehalte ( bij real nature is het rond de 30%

 

 
Geplaatst : 22/04/2023 3:14 pm
(@luigina)
Berichten: 6
Lid
 

Edgar en Cooper heeft een iets mindere review, oa omwille van de eiwitten, is dit dan misschien dan wel juist beter voor onze hond? zouden dan supplementen moeten bijgegeven worden?

 

 
Geplaatst : 22/04/2023 3:35 pm
Pagina 2 / 2
Deel: