Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Seberus

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,606 Bekeken
(@anouk-verstappen-laarakkers)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Wij zijn op zoek naar een nieuw hondenvoer en bij het bekijken van Acana werd ons als alternatief ook Seberus aangeboden. Heeft iemand hier daar al ervaring mee?

Hieronder de ingrediënten van 1 van de varianten:
Ingredients Seberus Fresh Chicken Dog Food
Ingredients
Chicken (39%), animal protein as percentage of total: 75%, peas, dried sweet potato, dried potato, potato starch, dried beet pulp, poultry fat, salmon oil, dried carob pods, flax seeds, egg powder, brewer’s yeast, minerals, inulin (source of FOS), dried carrot, nettle, Echinacea, dried tomato, dried apple, dried mango, dried prunes, dried banana, thyme, basil, spirulina, cranberry, celery, glucosamine, chondroitin

Analytical constituents
Crude protein (25%), crude fat (13%), crude fibre (5,5%), crude ash (6,6%), calcium (1,3%), phosphorus (1,1%), EPA (0,2%), DHA (0,3%), energy value (3310 kcal/kg)

Nutritional additives
Vitamin A, vitamin D3, vitamin E, vitamin C, copper, zinc, Iron, Manganese, iodine, selenium

 
Geplaatst : 10/01/2019 9:00 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De samenstelling van deze brok van Seberus ziet er vrij standaard uit. Het vetgehalte is wat laag, dus je zou zelf wat (dierlijk) vet kunnen toevoegen als je deze brok gaat voeren. Het is helaas onbekend hoeveel en als welke verbinding de mineralen zijn toegevoegd.

Het ingrediënt inuline ben ik wat kritisch op, aangezien er een link is gevonden tussen leverkanker en inuline. Ik zou het voor de zekerheid liever vermijden.

 
Geplaatst : 12/01/2019 12:53 pm
(@anouk-verstappen-laarakkers)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Bedankt, dan gaan we toch voor de Acana! 🙂

 
Geplaatst : 12/01/2019 9:52 pm
Deel: