Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Specific

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,600 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Ik heb 2 labradors van 5 en 8 jaar oud.
Nadat de honden wat problemen met de brokken hadden raadde mijn huisarts het merk Specific aan.
Na deze sites gezien te hebben heb ik naar de ingredienten gekeken, maar dat is als volgt:

Granen, Vis en visbijproducten, olien en vetten, plantaardig eiwitextract, vlees en dierlijke bijproducten, gist, mineralen etc...

Ik las dat de eerste 5 genoemde ingredienten de belangrijkste zijn.
Granen dus als hoofdproduct?
En vlees pas als 6de genoemd (als je olien en vetten los zien).

Kan iemand mij vertellen of de 62 euro per 14kg geldverspilling is of dat het wel goede brokken zijn?
Alvast bedankt.

 
Geplaatst : 26/08/2012 7:54 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat ziet er inderdaad niet uit als een goede brok. De ingredienten staan op volgorde van veel naar weinig in gewicht voordat de brok wordt gemaakt. Het hoofdingredient is granen, en daarna vis. Er zitten plantaardige eiwitextracten in, terwijl in een goede brok het eiwit uit vlees komt. Ik vind dit dus inderdaad onde van het geld.

Wat zijn de problemen op de andere brokken en welke brokken gaf je hiervoor? En waarom raadde de dierenarts Specific aan, wat is hier specifiek goed aan volgens hem?

 
Geplaatst : 27/08/2012 5:50 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

De ontlastig was toen wat veel, vooral het poepen.

Echter heb ik net contact opgenomen met de dierenartsenpraktijk en gevraagd wat zij zo goed vonden aan Specific. Hun hoofdmerk (verkoopmerk) is op dit moment Royal Canin geworden (was dus Specific)

Met andere woorden, waarschijnlijk hebben ze een mooie bonus kunnen opstrijken aan mijn aankopen.
Toen ik naar de granen vroeg die het hoofd ingredient zijn in de brokken, gaf de assistent aan dat honden hier inderdaad weinig aan hebben. Kortom, ik heb jarenlang te veel voor een kwalitatief minder goede brok te betaald.

Ik zag verder op in het forum dat een andere labrador Acana Large en Breed gaat proberen/aangeraden kreeg. Is dit ook een goed merk voor mijn honden?

 
Geplaatst : 28/08/2012 12:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Jammer dat de 'voorlichting' van dierenartsen vaak niet echt goed is, zeker als het om zulke dure voeding gaat. Acana Large breed is een prima brok, en heeft een goede prijs/kwaliteit-verhouding. 

Heb je wel eens gekeken naar andere soorten voeding dan brokken?

Zo is er bijvoorbeeld

- Herrmanns Bio met gevriesdroogd vlees, je vind er meer info over in dit artikel

- Ziwi Peak, luchtgedroogd vlees (hierover komt nog een artikel)

- Rauwe vleesvoeding, dit geeft vaak de beste resultaten, meer info erover vind je hier

 
Geplaatst : 29/08/2012 6:20 pm
Deel: