Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

specimal lam en aardappel

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
942 Bekeken
(@harriette-rutenfrans)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Goede dag,
mijn twee bulletjes zitten net op de darf vol bites geperste brok .dit is een super brok minder verharen goede ontlasting,vacht ruikt niet meer en glimmen als een spiegel.
maar nu komt het ze blijven jeuk houden nu vermoed ik de kip die erin verwerkt zit.ze hebben zelf ook lam vol bites maar hier zitten weer eieren in .'
nu zag ik nieuw merk specimal lam en zoete aardappel geperst.lijkt een hoog gehalte eiwitten in te zitten .vraag me af of dit ook klopt en of het een goede brok is.

Samenstelling

Lam Gist Lijnzaad olie Mango Cranberry
Zoete Aardappel Mineralen Glucosamine Wortel Chondroitine
Erwten Gelatinehydrolysaat Tijm Brandnetel Inuline
Pruimen Vet van gevogelte Basilicum Spirulina Zalm olie
Appel Hemoglobinepoeder Tomaat Echinacea Selderij

Analytische bestanddelen (%)
Ruw eiwit 32.0%
Ruw vet 12.0%
Ruwe celstof 3.5%
Ruwe as 7.5%
Calcium 1.4%
Fosfor 0.8%
Vocht 9.0%

 
Geplaatst : 09/04/2020 4:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Deze brok bevat inderdaad een prima eiwitgehalte en de eiwitkwaliteit lijkt ook prima (lam als enige eiwitbron, en een beetje eiwit uit het ingrediënt erwten). Je zou zelf af en toe wat vis kunnen geven voor wat kwalitatieve omega 3.

 
Geplaatst : 17/04/2020 12:48 pm
(@willem)
Berichten: 2
Lid
 

Beste Hartiette,

Het komt waarschijnlijk door een te hoog aan eiwitpercentage die in het voer zit.
Je hond kan maar een bepaald % eiwit opnemen net zoals bij de mens.
Als je hond een teveel aan eiwitten krijgt kan het zijn dat je honden winderig worden, dit komt omdat het te veel aan eiwitten niet opgenomen kan worden en zo het lichaam uit te krijgen. Maar dit is bij jullie gelukkig niet het geval.

Ook kan het zijn dat een te hoog percentage eiwit jeuk kan veroorzaken. Je overvoert ze eigenlijk met te veel eiwit en voor jullie honden is het te veel (waarschijnlijk)
Je kunt het beste opzoek gaan naar een brok waar minder dan 30% eiwitten inzitten.
Je zult merken dat de jeuk dan snel afneemt.

Succes met jullie bulletjes.

Groeten Willem

 
Geplaatst : 18/04/2020 7:21 am
Deel: