Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

STUZZY NO GRAIN MAINTENANCE MET HAM

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,108 Bekeken
(@pedro-joel-van-dijk)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Zou je mij je bevindingen kunnen geven omtrent onderstaande samenstelling?

De brokjes Stuzzy Dry Line NO GRAIN Adult Medium/Large zijn geformuleerd zonder toevoeging van granen en dus zonder gluten. Het product is vrij van toegevoegde kleurstoffen en conserveermiddelen en bevat slechts een enkele bron van dierlijke eiwitten op basis van een paar eenvoudige, natuurlijke ingrediënten; de eiwitten zijn van hoge biologische waarde en zijn zeer goed verteerbaar.
De formule is aangevuld met chondroïtine en glucosaminesulfaat voor gezonde gewrichten en is goedgekeurd door de faculteit Diergeneeskunde – Alma Mater Studiorum
Università di Bologna.

FOORMAT:
Zak 3Kg – 12Kg

SAMENSTELLING:
4 40% gedroogd varkensvlees (8% ham), aardappel, gezuiverd dierlijk vet, aardappeleiwit, gedroogde bietenpulp, gedroogde appelpulp, gedroogde cichoreipulp, bakkersgist, fructo-oligosachariden (FOS), visolie, zonnebloemolie, kaliumchloride, dicalciumfosfaat, natriumchloride, 0,3% gedroogde aromatische planten (rozenbottels, berendruif, zwarte bessen, paardenbloem, mariadistel), mojave yucca, 400mg/kg glucosamine, 100mg/kg chondroïtinesulfaat

NUTRITIONELE TOEVOEGINGSMIDDELEN/KG:
Vit. A 22.000 U.I., Vit. D3 1.500 U.I., Vit. E 530 mg, Vit. B6 1,3 mg, Vit. B12 0,03 mg, Foliumzuur 0,24 mg, Vit. C 100 mg, Biotine 0,28 mg, IJzer(II)sulfaat-monohydraat 350 mg (Fe 105 mg), IJzer(III)chelaat van aminozuren, gehydrateerd 200 mg (Fe 32 mg), Koper(II)sulfaat-pentahydraat 48 mg (Cu 12 mg), Mangaan(II) sulfaat-monohydraat 21 mg (Mn 6,5 mg), Mangaanchelaat van aminozuren, gehydrateerd 200 mg (Mn 32 mg), Zinksulfaat-monohydraat 370 mg (Zn 130 mg), Zinkchelaat van aminozuren, gehydrateerd 100 mg (Zn 18 mg), Calciumjodaat, watervrij 6,4 mg (I 4 mg), Natriumseleniet 0,75 mg (Se 0,34 mg).

ANALYTISCHE BESTANDDELEN EN KCAL/KG
Ruwe eiwit 34%
Oliën en vetten 18%
Ruwe celstof 1,5%
Ruwe as 7%
Calcium 1,1%
Fosfor 0,8%
Magnesium 0,09%
Natrium 0,45%
Kalium 0,65%
Vocht 10%
3.830 kcal/kg

 
Geplaatst : 01/07/2020 10:30 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ziet er opzich prima uit: mooi vleesgehalte, bevat prebiotica. Het bevat ook genoeg vet, maar hier zitten wel mijn vraagtekens. Waarom zonnebloemolie toevoegen? Welke dierlijke vetten zijn er gebruikt? Verder zou ik het ingrediënt aardappeleiwit weggelaten hebben, zodat het ook geschikt is voor honden die een verhoogd eiwitgehalte niet goed verdragen. Maar het kan geen kwaad, er zit genoeg kwalitatief eiwit in.

Als je het gaat voeren, laat je dan weten hoe het bevalt?

 
Geplaatst : 03/07/2020 11:30 am
Deel: