Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Total Bite Dog Puppy Fresh

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,099 Bekeken
(@deempel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

20 december verwachten wij onze eerste eigen pup, een golden retriever. Nu ben ik mij aan het inlezen in de verschillende brokken die hier in de buurt verkrijgbaar zijn. Ik twijfel tussen Carnilove en Total Bite Fresh. Over die laatste kan ik helaas geen reviews vinden dus vandaar dit topic.

Wie heeft er ervaring met Total Bite Dog Puppy Fresh chicken of kan mij vertellen of de onderstaande ingredienten en samenstellingen goed zijn.

Total Bite Puppy Fresh Chicken 10 kg
Samenstelling
Chicken (36.5%; of which 55% fresh chicken), peas (15%), poultry fat, dried sweet potato (5%), dried potato 4.8%), potato starch (4.8%), dried beet pulp (4.5%), salmon oil (2.5%), dried carob pods, flax seed, egg powder, brewer’s yeast, minerals, inuline (source of FOS) (0.3%), dried carrot, nettle, Echinacea, dried tomato, dried apple, dried mango, dried prunes, dried banana, thyme, basil, spirulina, cranberry, celery, glucosamine (0.02%), chondroitin (0.02%), Yucca.

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit 30%, Ruw vet 18%, Ruwe celstof 5%, Ruwe as 7,7%, Calcium 1,2%, Fosfor 1%, Omega 6- en 3 vetzuren (2:1).

Voor het prijsverschil hoef ik het niet te doen want Carnilove en Total Bite Fresh zitten allebei rond de 5,50 per kg. Ik ben alleen benieuwd of Total Bite Fresh ook een goede puppybrok is want ik ben bang dat Carnilove een te hoog percentage eiwit heeft.

 
Geplaatst : 04/12/2019 2:46 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Total Bite Fresh Puppy ziet er prima uit qua samenstelling, je zou deze voeding prima kunnen proberen voor je labradorpups. Er zijn wel wat dingen onduidelijk, zoals hoeveel omega 3 zit er in (en specifiek hoeveel DHA en EPA), en in welke vorm en hoeveelheden zijn de mineralen toegevoegd...

Had je dit artikel al gezien?
https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-puppybrokken/

Als je Total Bite Fresh Puppy gaat proberen, laat je dan weten hoe het bevalt? Je kunt ook prima beide merken proberen en kijken welke het beste bevalt, of blijven afwisselen als ze beiden goed bevallen.

 
Geplaatst : 05/12/2019 12:50 pm
(@deempel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je snelle reactie! Ja dat artikel had ik gelezen, ook die over calcium in puppybrokken voor grote honden. Super duidelijk en heel handig. Dankzij die artikelen kon ik het voer in de winkels vergelijken en voelde ik mij niet volledig verloren haha.
Ik vond deze informatie nog over de nutritionele toevoegingen.

Nutritonele toevoegingsmiddelen:
Vitamine A (retinylacetaat) 18.000 IU/IE
Vitamine D3 (cholecalciferol) 1800 IU/IE
Vitamine E (all-rac alfa-tocoferylacetaat) 500 IU/IE
Vitamine C (natrium-L-ascorbaat 350 mg
Koper (Koper(II)sulfaat pentahydraat 10 mg
Koper (Koper(II)chelaat van glycinehydraat 5 mg
Zink (Zinksulfaat-monohydraat) 100 mg
Zink (Zink chelaat van glycinehydraat)* 50 mg
IJzer (IJzer(II)sulfaat-monohydraat) 70 mg
IJzer (IJzer(II)chelaat van glycinehydraat 35 mg
Mangaan (Mangaan(II)oxide) 50 mg
Mangaan (Mangaanchelaat van glycinehydraat) 25 mg
Jodium (calciumjodaat, watervrij) 2 mg
Selenium (Natriumseleniet) 0.1 mg

Overige toevoegingsmiddelen:
Taurine 1000 mg
L-carnitine 50 mg
Yucca Schidigera extract 200 mg
Lecithine 3000 mg
Sepioliet 10000 mg

 
Geplaatst : 05/12/2019 6:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De toevoegingen zijn ook prima.

Ik ben heel benieuwd of je de brok nu voert, hoe bevalt ie?

 
Geplaatst : 15/01/2020 1:02 pm
(@deempel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ik wacht nog even tot hij 3 maanden is, mijn zak brokken van de fokker is dan ook op dus dan hoef ik niks weg te gooien. IK wil dan eerst overstappen op Carnilove. De prijs scheelt niet veel dus dan kies ik liever iets dat al getest is zegmaar.

Maar nu heb ik nog een andere vraag. Ik werd door iemand nog op de puppybrokken van Natural health gewezen. Het gaat dan om de volgende drie soorten puppybrokken met de volgende samenstellingen. Zou je hier ook een beoordeling van kunnen geven. Of kan ik dan beter even een apart topic aanmaken. Alvast bedankt!
Natural Health Dog Carnivore Puppy
Samenstelling:
Gedehydreerde Eend 20%. Gedehydreerde Kip 20%. Gedehydreerde aardappel. Kippenvet. Gedehydreerde haring 9%. Gehydroliseerde gelatine. Gedehydreerd Ei. Bietenpulp. Gedehydreerde Appel. Lijnzaad. Gedehydreerde wortel. Lecitine. Gehydroliseerde kippeneiwit. Inuline FOS. Gedehydreerde Lucerne. Gedehydreerde knoflook. Gedehydreerde Melk. Yucca Schidigera Extract. Chondroitinesulfaat

Analytische bestanddelen:Ruw eiwit 42.0 %. Ruw vet 22.0 %. Ruwe celstof 1.5 %. Ruw as 8.8 %.

Toevoegingsmiddelen per kg:
Nutritionele toevoegingsmiddelen: IJzer II sulfaat monohydraat 120 mg. Mangaan II oxide 48 mg. Koper II sulfaat pentahydraat 6 mg. Zinksulfaat monohydraat 180 mg. Calciumjodaat.watervrij 1.2 mg. Natriumseleniet 0.2 mg. Taurine 3150 mg. Vit A (E672): 20.000 IE. Vit D3 (E671): 2000 IE. Vit E: 350 mg
Antioxidanten: sterk tocopherol-houdend (vitamine E en C) extract van natuurlijke oorsprong.
Zonder conserveermiddelen.

Natural Health hondenvoer Basic Five Puppy
Samenstelling:
Gedehydreerde kip 23%. Gerst. Bruine rijst. Gedehydreerde haring 13%. Kippenvet. Witte rijst. Gehydroliseerde kip. Gedehydreerd ei. Erwten. Lijnolie. Zalmolie. Gist. Wortel. Appel. Gedehydreerde melk. Glucosamine. Chondroitinesulfaat

Analytische bestanddelen:Ruw eiwit 30.0 %. Ruw vet 18.0 %. Ruwe celstof 2.5 %. Ruw as 7.2 %.

Toevoegingsmiddelen per kg:
Nutritionele toevoegingsmiddelen: IJzer II sulfaat monohydraat 280 mg. Mangaan II oxide 64 mg. Koper II sulfaat pentahydraat 12 mg. Zinksulfaat monohydraat 223 mg. Calciumjodaat.watervrij 1.2 mg. Natriumseleniet 0.2 mg. Taurine 1900 mg. Vit A (E672): 20.000 IE. Vit D3 (E671): 2000 IE. Vit E: 250 mg
Antioxidanten: sterk tocopherol-houdend (vitamine E en C) extract van natuurlijke oorsprong.
Zonder conserveermiddelen.

Natural Health hondenvoer Puppy Lam
Samenstelling:
Gedehydreerde Lam 32 %. Bruine rijst 26 %. Witte rijst. Zonnebloemolie. Lijnzaadolie. Glucosamine. Chondroitinesulfaat

Analytische bestanddelen:
Ruw eiwit 26.0 %. Ruw vet 16.0 %. Ruwe celstof 2.7 %. Ruw as 8.2 %

Toevoegingsmiddelen per kg:
Nutritionele toevoegingsmiddelen: IJzer II sulfaat monohydraat 231 mg. Mangaan II oxide 64 mg. Koper II sulfaat pentahydraat 11 mg. Zinksulfaat monohydraat 223 mg. Calciumjodaat. watervrij 1.2 mg. Natriumseleniet 0.2 mg. Taurine 1000 mg. Vit A (E672): 20.000 IE. Vit D3 (E671): 2000 IE. Vit E: 300 mg
Antioxidanten: Sterk tocopherol-houdend (vitamine E en C) extract van natuurlijke oorsprong.
Zonder conserveermiddelen.

 
Geplaatst : 17/01/2020 9:08 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Misschien kun je zelf eens kijken waar je op uit komt, als je de samenstellingen naast deze criteria legt: https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-puppybrokken/

Ik hoor graag wat je eigen conclusies zijn, en je vragen.

 
Geplaatst : 25/01/2020 2:56 pm
(@deempel)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Dankjewel voor het linkje, dan ga ik het zelf even proberen. Dan leer je toch meer van inderdaad!

 
Geplaatst : 07/02/2020 10:24 am
Deel: