Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Vol Bites vs Inbalance

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,172 Bekeken
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,
Op fb komt er, bij mij, tegenwoordig regelmatig reclame voorbij van Inbalance.
Ze adverteren met 65% vlees en dat voor €32,50 bij 24kg.
Nu krijgt mijn hond Vol Bites van Darf. 60% vlees en €60,-/20kg
Ze vind deze brok zalig, staat er zeer goed bij en d'r ontlasting is goed.
Maar zit deze brok te vergelijken ivm met het toch wel grote prijsverschil.
Bij Inbalance vind ik het eiwit gehalt best wel laag ondanks het hoge vleesgehalt 24% tegen 31%
Het vetgehalte is ook lager: Inbalance 10% en de vol bites 18%
En de koolhydraten zijn weer erg hoog bij Inbalance 48% tegen 27%.
Nu zijn al deze percentages wel in t voordeel van de vol bites maar weet eigenlijk niet of dit grote (significante) verschillen zijn.

Is de Inbalance brok t proberen waard of zijn dit zulke verschillen dat ik beter bij de vol bites blijven kan?

 
Geplaatst : 03/04/2019 9:35 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Stefan,

Je hebt al een goede analyse gemaakt zie ik. Inbalance bevat minder vlees en een stuk meer koolhydraten dan Vol Bites.

Alleen de prijs is een voordeel. Maar hoe goed kan een brok zijn voor die prijs? Er moet winst gemaakt worden door het bedrijf die het vleesmeel maakt, door het bedrijf die de verpakking ontwerpt, door het bedrijf die de verpakking produceert, door het bedrijven die alles vervoeren, door het bedrijf die de brokken perst, door het bedrijf die de website maakt, en door het merk zelf. En nu vergeet ik vast nog een bedrijf. Ik ben dus erg wantrouwend naar hele goedkope brokken, de grondstoffen moeten dan supergoedkoop zijn en kunnen naar mijn idee niet kwalitatief zijn.

Je kunt vast raden wat mijn advies zou zijn 🙂

 
Geplaatst : 05/04/2019 12:19 pm
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
Topic starter
 

Bedankt Meike.
Je bevestigd mijn gevoel helemaal.....
Voor €1,35/kg kan het gewoon niet zo goed zijn als ze het proberen over te laten komen.
Ik blijf lekker bij de Vol Bites
#neverchangeawinningteam

 
Geplaatst : 05/04/2019 4:53 pm
Deel: