Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wellness Core grain free protein rich

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
5,814 Bekeken
 Bibi
(@bianca)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

ik was vandaag bij de Pets Place waar ze een sinds vrijdag een nieuw merk in de schappen hebben staan. Nog wel in kleine 3kg verpakkingen en nog geen grote zakken. Het heet Wellness Core en is graanvrij en heeft een hoge eiwit gehalte. Ook hebben ze hier beloningssnoepjes en natvoer van. Ook is er een lijn voor katten. 

Ik wil de original (Turkey en Chicken) proberen bij onze moeilijke eters en is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Analyse:  Eiwitten 34%, Vet 16%, Ruwe vezel 4,5%, Ruwe as 9,5%, Omega 6 vetzuren 2,20%, Omega 3 vetzuren 1,25%,  Glucosamine 200mg/kg, Chondroitinesulfaat 175mg/kg.

 

 
Geplaatst : 10/10/2016 6:47 pm
 Bibi
(@bianca)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Link naar de website van Wellness Core

http://brands.wellnesspetfood.com/core/intl/nl/dogs#dry

 

 
Geplaatst : 10/10/2016 7:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ziet er goed uit! Volgens mij is het nog naar sinds kort in Nederland verkrijgbaar, ik vrees dat er dus nog niet zoveel ervaring mee is hier. Maar ook ik ben daar benieuwd naar. 

Als je het gaat proberen, laat je dan weten hoe het bevalt?

 
Geplaatst : 11/10/2016 10:41 am
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Ik wil de zalm/tonijn gaan proberen voor Rex,maar zie bij geen enkele smaak de hoeveelheid natrium 

en alleen bij de puppy-brok het calcium en fosfor staan,bij de andere smaken ook niet.

 
Geplaatst : 02/11/2016 11:46 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Jammer dat Welness Core dit niet laat zien, misschien dat ze het wel willen vertellen als je emailt. Het calciumgehalte is voor pups aan de hoge kant en valt met 4,45 gram per 1000 kcal net onder het aanbevolen maximum. Ik denk dat de Adultbrokken ongeveer net zoveel calcium bevatten als de puppybrokken.

Jammer aan dit merk is dat ze goedkope mineralen toevoegen.

 
Geplaatst : 04/11/2016 12:04 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Weet nog niet goed welke brokken ik nu voor Rex moet nemen.

Heb een hele lijst uitgezocht,want op Dog Lovers Gold doet ie het ook niet zo goed,nog steeds jeuk en vaak breierige en best veel ontlasting.

Heb wat smaken van Wolfsblut genoteerd (meeste zijn visbrok) Timberwolf en Celtic Connection,de vis en lam/geit?

Ben met de runderstaafjes gestopt.

Wat vindt jij van varkensneuzen en gerookte varkensoren? En struisvogel-brok?

Ik weet het niet meer,om moedeloos van te worden.

Hij heeft een allergie voor kip,eend,kalkoen,granen(rijst en haver mag ie wel)en suikers.

Acana lam/appel heeft ie maanden gehad,had ie ook nog jeuk.

Groetjes Sonja

 

 
Geplaatst : 04/11/2016 8:39 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je al eens rauwe vleesvoeding geprobeerd? Daarmee kun je heel makkelijk één diersoort voeren, zonder andere ingrediënten die problemen kunnen geven. Kies dan een nieuw diersoort. Lam en varken zou ik ook vermijden.

 
Geplaatst : 05/11/2016 7:37 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Weet niet of dit interessant is voor een ander,maar hier mijn ervaring van Wellness Core Ocean,

Rex krijgt het nu 2 weken en drinkt en plast zich wezenloos,maar vind de brok wel erg lekker,maar is ook een makkelijke eter.

Had de grootste zak(10kilo)besteld,dus moet toch eerst op,misschien dat ik nog de zalmvariant bestel.

De jeuk is nog hetzelfde,maar 2 weken is ook nog tekort.

Het vele drinken en plassen komt dat door de jodium?

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 22/11/2016 7:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedankt voor het delen van je ervaring. Jammer dat je geen verbetering merkt. 

Als hij meer drinkt dan op de andere visbrokken die je hebt geprobeerd, lijkt me dat geen goed teken. Hier zou niet veel meer natrium dan in andere visbrokken moeten zitten.

 

 
Geplaatst : 24/11/2016 11:35 am
(@madiba123)
Berichten: 2
Lid
 

Zojuist mail van Wellness Core, Het natriumgehalte in alle voedingen is 0,2mg. Het calcium fosfor gehalte varieert van 1,2/1,1 tot 1,1/0,9 voor de large breed producten

Is natrium hoog??

 
Geplaatst : 21/10/2019 10:51 pm
 rex
(@rex)
Berichten: 30
Lid
 

Hoi Meike,

Rex en de andere honden doen het nu goed op de Oceaan versie, het vele plassen en drinken is over. Misschien moest hij wennen. Ik wissel wel af, een zak visbrok en daarna weer een andere smaak dan vis.
Meestal 2 andere smaken en dan weer een visbrok, Wellness Core of Wolfsblut.

Groetjes Sonja

 
Geplaatst : 09/02/2020 5:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Fijn dat het nu wel goed gaat Sonja, en ik denk dat het sowieso goed is om af te wisselen.

@Madiba123: nee 0.2% natrium is niet hoog

 
Geplaatst : 20/02/2020 5:34 pm
Deel: