Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wellness CORE

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,624 Bekeken
(@lander)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste,

Onlangs zag ik dat het Amerikaanse merk Wellness core te verkrijgen in bepaalde winkels hier in Belgie/Nederland. 
Op forums en Engelstalige review sites (Amerikaanse/Britse/...) wordt dit merk erg aanbevolen.
Er is blijkbaar een nieuwe samenstelling Large Breed Puppy Original (op sommige van hun officiële sites zowel EU/US is deze terug te vinden, op andere dan weer niet)

De Large Breed Puppy Original zag er mij erg interessant uit, nu op de webshop om deze te bestellen staat er meer info over aantal percentages van bepaalde ingrediënt dan op hun eigen website, hetzelfde met sommige versies hun calcium/fosfor ,etc.
Wat me erg opviel was het aantal % erwten dat hier in zitten, met in het achterhoofd het hele DCM verhaal.
In de Large Breed Puppy Original zit bv 20% erwten in, in een andere versie Kalkoen Adult Original 14%, andere versie 17% etc En op de fysieke verpakking staan deze % ook vermeld. Nu er zit ook hoog percentage vlees in.
Nu als ik dit vergelijk met andere merken lijkt dit % me enorm veel, als de die het vermelden er maar +/- 5% in hebben zitten, Carnilove puppy variant heeft er dan 18% in zitten en is ook erg aanbevolen.

De overige samenstelling copypaste ik hieronder even. Sommige variaties vermelden dan weer het %calcium, andere dan weer niet, de puppy varianten vermelden het blijkbaar wel allemaal.

-Wellness CORE Large Breed Puppy Original
Samenstelling: Kip 61% (verse kip 25%, gedehydrateerde kip 20%, kippenvet 6%, gedroogd kippeneiwit 5%, kippenjus 5%), erwten 20%, gedroogde aardappelen, bietenpulp 4%, lijnzaad 3%, zalmolie 2%, wortels, appels, gedroogde cichoreiwortel (bron van fructo-oligo-saccharides en inuline) 0,5%, gistextract (bron van mannaan-oligosacharides) 0,5%, broccoli, tomaten, spinazie, veenbessen 0,01%, blauwe bessen, D-glucosamine hydrochloride 100 mg/kg, chondroïtinesulfaat 100 mg/kg, yucca schidigera.

Additieven: Vitamine A 14000 IE, vitamine D3 1000 IE, vitamine E 120 mg, taurine 1500 mg, L-carnitine 150 mg, zink (zinksulfaat, monohydraat) 100 mg, ijzer (ijzersulfaat, monohydraat) 100 mg, koper (kopersulfaat-pentahydraat) 7,5 mg, mangaan (mangaansulfaat, monohydraat) 5,0 mg, jodium (watervrij calciumjodaat) 1,5 mg. Enterococcus faecium NCIMB 10415, 109 cfu - Helpt bij het verkrijgen en behouden van het bacterieel evenwicht in de darmen van honden. Natuurlijke antioxidanten, bentonietmontmorilloniet 1200 mg. Smaakstoffen (rozemarijnextract, druivenpitextract, kurkuma-extract, grapefruit olie geperst, kruidnagel blad olie) 300 mg.

Analytische bestanddelen: Eiwit 33%, Vetgehalte 15%, Ruwe celstof 3,5%, Ruwe as 8,5%, Calcium 1,1%, Fosfor 0,9%, Docosahexaeenzuur (DHA) 0,1%, Omega-6 vetzuren 2,1%, Omega-3 vetzuren 1,0%. Wellness CORE

 

Enige inzicht is erg geapprecieerd.
Mvg

 
Geplaatst : 16/10/2021 3:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Deze samenstelling ziet er inderdaad prima uit. Fijn dat het gehalte calcium en fosfor toch ergens te vinden zijn, dat is een goede balans voor pups. Het gehalte DHA is iets aan de lage kant, maar dat is makkelijk te compenseren door bijvoorbeeld elke week wat vette vis te geven, bijvoorbeeld in de vorm van rauw gemalen vis, gekookte visfilet of uit blik/pot. Ik vind dat er best veel "smaakstof" inzit, in de vorm van 5% kippenjus. 

De hoeveelheid erwten is niet laag, maar het is ook onduidelijk bij hoeveel procent erwten je je zorgen zou moeten maken, en of alleen de erwten van belang zijn of dat dat in combinatie is met bijvoorbeeld weinig taurine of weinig choline. Het merk Welness Core is niet genoemd in de rapportages over DCM en brokkenmerken. Ik denk dat het risico dat al klein is, niet vergroot is op Welness Core. Sowieso is het goed om merken en soort voeding af te wisselen, en daarmee verklein je het kleine risico nog meer.

 
Geplaatst : 21/10/2021 10:39 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op de site van Welness Core zelf staat een andere ingrediënten-opgave en analyse bij Wellness Core Large Breed puppy dan jij had gevonden. Ik zie dat ik in april ook al vragen heb gesteld over welke samenstelling nu de juiste is, en nog wat meer vragen over de samenstelling, maar ik heb nooit antwoord gekregen. Ik zal het nog eens proberen. 

 
Geplaatst : 21/10/2021 2:03 pm
(@lander)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Beste, 

Hartelijk dank voor je antwoord, het was inderdaad om de intentie om om de zoveel maand van merk te wisselen zoals u adviseert. Ik zag toevallig dat het hier in de petshop te verkrijgen, en had het al een aantal keer zien passeren op sites/forums etc.
Er is inderdaad een verschil tussen de large breed puppy, de ene is blijkbaar met kalkoen en kip, en dan is er de ene met enkel kip. In eerste instantie dacht ik dat er iets verkeerd online was gepost, de ene winkel heeft de kalkoen en kip, en de andere winkel de kip variant, hoewel deze beide Large breed puppy op het label hebben staan.
Ik ben de volgende dag naar de winkels geweest en heb de versie met enkel kip gekocht en op de zak staat dezelfde ingrediënten lijst als ik hierboven gepost heb.
Wat nog extra bijdraagt tot mijn verwarring er rond, sinds zoals u al zei het niet op de officiële Nederlandstalige site staat. En op de Amerikaanse site staan totaal andere versies en samenstellingen.

Zo is er ook Grain Free Lam All Breeds Adult, wat niet op hun NL website staat. De website van de link, van hun Amerikaanse website naar de Belgische/Nederlandse (De intl.brands.wellnesspetfood.com)
Maar op de corepetfood.com zijn deze versies dan weer wel terug te vinden, maar zijn er niet zo gedetailleerde % terug te vinden. En dan op tomandco.com waar je op wellness zoekt al de variaties met meer % terug te vinden zijn.

Mvg

 
Geplaatst : 22/10/2021 11:33 am
Deel: