Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wildborn Active Highland

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,214 Bekeken
(@antje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hard gezocht.. niet gevonden. Kennelijk is deze brok nog niet eerder hier beoordeeld. 

En Duitslandse kennis van me voert sinds een tijdje Wildborn. Ben benieuwd hoe jij doe brokken beoordeeld. Volgend mij zien ze er op papier best goed uit. Ik heb deze brokken nu 3 weken aan mijn eigen honden gevoerd. Ze doen het er ook goed op. 

Wildborn heeft ook varianten met zoete aardappel.  De Active variant bevat helaas gewone aardappel. 

Linkje naar de site krijg ik er niet in geplakt. Maar via Wildborn.com eenvoudig te vinden. 

Wanneer ik jij lijst van zelf beoordelen er naast hou kom ik als enige min tegen dat verhouding omega 3 en 6 niet ideaal is. Maar er word dan wel weer gebruik gemaakt van zalmolie. 

Overigens.. ook handig.. voor circa 3 euro worden de brokken uit Duitsland in Nederland bezorgt. 

Benieuwd hoe je deze brokken beoordeeld. Oa ook tov Doglovers Gold. 

 

 
Geplaatst : 25/08/2016 6:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wildborn Active Highland ziet er zeker goed uit! En bedankt voor de tip voor het bestellen, daar hebben anderen vast wat aan.

Wildborn Active Highland

Geflügel (getrocknet & gemahlen 24%, besteht aus 83% Huhn, 12% Truthahn, 5% Ente), Kartoffeln (23,5% getrocken & gemahlen), Pangasius (14% getrocken & gemahlen), Kartoffelstärke, Geflügelfett (13%), Cellulosepulver, Proteinhydrolysat, Süßkartoffel (getrocknet & gemahlen), Lachsöl, Tomatenmark (getrocknet), Leinsaat, Apfel (getrocknet), Blaubeeren (getrocknet), Karotten getrocknet, Erbsen (getrocknet), Spinat (getrocknet), Blaubeeren (getrocknet), Preiselbeeren (getrocknet), Yucca schidigera (getrocknet), Brennnessel (getrocknet), Brombeerblätter (getrocknet), Schafgarbe (getrocknet), Fenchel (getrocknet), Kümmel (getrocknet), Kamillenblüten (getrocknet), Mistelkraut (getrocknet), Enzianwurzel (getrocknet), Tausendgüldenkraut  (getrocknet 0,03%)                  

  • Protein: 28,5 %                 
  • Fettgehalt: 20,5 %                     
  • Rohfaser: 2,5 %              
  • Rohasche: 7,4 %
  • Calcium: 1,6 %
  • Phosphor: 1,0 %
  • Natrium: 0,35 %
  • Omega 3 Fettsäuren: 0,5 %
  • Omega 6 Fettsäuren: 3,2 %

Toevoegingen

  • Vitamin A : 15 200 I.E.
  • Vitamin D3: 1 220 I.E.
  • Vitamin E (als all rac-α Tocopherylacetat): 155 mg
  • Kupfer (als Kupfer-II-Sulfat, Pentahydrat): 10 mg
  • Zink (als Zinkoxid):  90 mg
  • Zink (als Aminosäure-Zinkchelat, Hydrat): 45 mg
  • Jod (als Calciumjodat, wasserfrei): 2mg
  • Selen (als Natriumselenit): 0,2 mg
  • Taurin: 500 mg
  • DL-Methionin: 1 500  mg                                      

Energiegehalt: 4083 Kcal Umsetzbare Energie je kgBewoording

Beoordeling

Prima brok, met een mooi vleesgehalte en door het hoge vetgehalte goed geschikt voor zeer actieve honden.

Het heeft een paar nadelen:

  • Vlees is alleen als vleesmeel toegevoegd (vlees en botten), dus geen vers toegevoegd vlees.
  • Gehydrolyseerd eiwit deels als eiwitbron, dit is minder voedzaam als vlees
  • Inderdaad wat meer Omega 6 dan ideaal, en deels uit lijnzaad. Je kunt af en toe zelf vis toevoegen aan het menu als je wilt. Ook goed voor wat extra vitamine D.
  • Grotendeels niet gecheleerde mineralen zo te zien

 
Geplaatst : 27/08/2016 3:47 pm
(@antje)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dank voor je beoordeling! 

Hoe bedoel je aanvullen met wat vis? Af en toe vis brokken geven? Of zalmolie er over heen?

Wildborn heeft ook vis brokken maar die lijken mij onvoldoende vet en eiwit te bevatten voor mijn honden. 

 
Geplaatst : 05/09/2016 4:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De gezondste manier is om echt vis te geven. Dus bijvoorbeeld sardines uit blik/pot, bewaard in olijfolie of water, niet in zonnebloemolie.

De tweede keus is zalmolie, visolie of krillolie.

 
Geplaatst : 07/09/2016 4:03 pm
Deel: