Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut, Markus Mulhe of Canis Purus?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
805 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Beste,

ik geef mijn honden al enkele jaren wolfsblut smaken Dark Forest en Blue Mountain. Ik durf wel meer af te wisselen met smaken. Daar de prijs van wolfsblut nogal gestegen is, was ik op zoek naar een goed alternatief. Ik be zo op koudgeperste brokken terecht gekomen meer bepaald op MM en Canis Purus. Nu is mijn vraag welke brokken ik het beste kan voeren? Op wolfsblut blijven of kan één van deze koudgeperste brokken ook? 

Dank u wel! 

 
Geplaatst : 01/07/2015 8:40 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De grootste verschillen:

  Canis Purus Markus Muhle Wolfsblut Dark Forest Wolfsblut Blue Mountain
Eiwitgehalte 25,1% 25% 20% 30%
Min. koolhydraatgehalte 44,7% 43,2% 49% 33,5%
Vetgehalte 10,6% 10,5% 10% 16%
Vetbron Koolzaadolie

zalmolie

Lijnzaadolie

raapzaadolie

Lamsvet Lamsvet
Omega 3/6 verh. Onbekend Onbekend 4/1 (prima) 3/1 (prima)
Koolhydraatbron Rijst en mais Rijst en mais Zoete aardappel, aardappel Aardappel
Mineralenvorm Niet gecheleerd Niet gecheleerd (Deels?) gecheleerd (Deels?) gecheleerd
Bereidingstemperatuur 35 graden 35 graden Onbekend, minimaal 90 graden Onbekend, minimaal 90 graden
Opvallend gedroogd veen     2,4% calcium

Met het artikel Zelf een brok beoordelen kun je zien wat voor mij de basis is om een brok te beoordelen. Van deze vier brokken vind ik Wolfsblut Blue Mountain de beste keus, omdat:

  • Deze het meeste vlees bevat (zie eiwitgehalte)
  • Deze het minste koolhydraten bevat
  • De omega 3/6-verhouding bekend en goed is
  • De mineralen deels in gecheleerde vorm zijn toegevoegd

De nadelen zijn wel de hogere bereidingstemperatuur dan geperste brokken en de hoge hoeveelheid calcium. Je zou deze brok heel goed kunnen combineren met een goedkopere brok (als prijs een rol speelt) van goede kwaliteit zoals Acana Adult.

 
Geplaatst : 03/07/2015 11:18 am
Deel: