Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut of Farmina

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,734 Bekeken
(@rokusanu)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hoi hoi,

Net wanneer ik van plan was om Wolfsblut brokken te kopen, las ik meerdere artikels omtrent DCM/Taurine en dat dit gelinkt zou kunnen zijn aan graanvrije brokken. Aangezien ik een Golden Retriever heb, maak ik me hier zorgen om.

Na nog iets meer research (zowel hier op de site als andere), kwam ik het merk FARMINA tegen. In een artikel die Meike hier had gepost komt dit merk ook voor. Nou vroeg ik me af welke brokken ik moet kopen, op den duur weet ik het niet meer.

Wolfsblut zag er goed uit (hoewel er bij sommige smaken de calciumgehalte wel heel hoog is), maar nu twijfel ik weer of ik niet beter Farmina zou kopen. Minder variatie, maar misschien wel veiliger? Beide merken quasi even duur, allebei nog niet zo gemakkelijk te verkrijgen hier in België maar wil ook zeker zijn van mijn stuk.

Nog even ter info: Ella is 1 jaar oud, weegt 28,5 kg (staat mooi op gewicht volgens DA en ze is slank, komt van jacht/showlijn), heeft als pup wel giardia gehad dus gevoelige darmen. Nu heeft ze ook korstjes op haar buik en liezen, roodheid, ze krabt haar eigen regelmatig en bijt vaak in haar pootjes. Ook heeft ze al 2x een bacterie/giste in haar oren gehad, volgens DA door voedselovergevoeligheid/allergie (ze krijgt Eukanuba omdat hierop haar ontlasting het beste doet). Vandaar dat ik zeker wil zijn. (KVV heb ik overwegen, opgezocht, nagevraagd, maar ik geef voorkeur aan brokken).

 
Geplaatst : 19/12/2018 3:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je het laatste bericht over DCM en graanvrije brokken? https://www.voerwijzer.com/nieuws/ernstigere-hartproblemen-door-graanvrije-brokken-merkgebonden-resultaten-eerste-onderzoek/ De resultaten van dit onderzoek geven aan dat het mogelijk merkgebonden is. Als dit klopt, is graanvrij dus niet per definitie een risico, en zou Wolfsblut geen probleem hoeven te zijn. Maar als je twijfelt, zou ik eerst Farmina proberen, aangezien dit merk zich lijkt te bewijzen op dit gebied. Je kunt binnen het merk Farmina ook afwisselen

 
Geplaatst : 20/12/2018 12:31 pm
(@rokusanu)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Ja inderdaad, had uw artikels gelezen. Ik lees wel in de ingrediënten van Farmina, de formules Pompoen en graanvrij, dat ze erwten zetmeel (20%) gebruiken en erwten vezels, zijn dit ook geen risicofactoren voor DCM (als ik de lijst zie met peulvruchten)? Er is wel nog de Ancestral Grain variant, met haver ipv tarwe

 
Geplaatst : 22/12/2018 5:22 pm
Deel: