Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut

48 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,657 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Acana Licht&fit lijkt me een goede keuze. Net zoals met alle ingrediënten waar eiwit in zit, kan er op erwten een allergie ontstaan, maar dit is niet veelvoorkomend voor zover ik weet.

 
Geplaatst : 26/09/2014 7:12 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Hoi Meike,

Ik heb je antwoord blijkbaar te laat gezien :-).

Ondertussen hebben we een zak Acana Wild Prairi gehaald, deze voldeed ook aan de eiwit en vet vereisten :-).

We halen onze brokken altijd bij food4pets en daar zeiden ze me ook 10% minder te geven dan de aanbevolen hoeveelheid omdat Elmo gecastreerd is en op zijn gewicht moet letten :-).

Volgende keer kan ik dan wel eens de light en fit proberen.

Groejes Mieke

 
Geplaatst : 29/09/2014 6:39 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik heb ondertussen een antwoord gekregen via het contactformulier op de site van Wolfsblut. Wel heel divers maar er stond wel in dat het in het begin wel kan (bij net wisselen) dat de stoelgang anders gekleurd is.

Ook kan het aan de samenstelling van het voer liggen, maar ondanks dat ik een specifieke variant opgaf werd niet aangegeven wat dan precies.

 
Geplaatst : 15/10/2014 7:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Is de ontlasting nu niet meer groen?

 
Geplaatst : 16/10/2014 10:07 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

hallo, ik weet het echt nu niet meer qua brokken, eerst Orijen senior voor mijn Sjaakie van 14jaar, maar hij blijft krabelen , nu dan Wolfsblut Alaska Salmon, jesus lijkt wel of hier drugs in zit,normaal moet ik hem helpen zodat hij alles op eet, nu moet ik het zelf verdelen in 3en anders alles in 1 x op, smaak bevalt hem dus erg goed, maar zag dus dat dit merk wel weer senior varianten heeft, eend lust hij niet, (normaal gesproken) en paard heb ik moeite mee, is Alaska Salmon wel goed voor Sjaakie aangezien hij 14 jaar is, HELP HELP HELP (oja hij heeft epilepsie en hartruis)

 
Geplaatst : 26/11/2014 9:42 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja hoor, Alaska Salmon is een prima brok. Als hij hier goed op reageert, zou ik deze lekker blijven geven. Het beste kun je het afwisselen met een andere brok waar hij geen klachten op krijgt, om het risico te verkleinen dat ook hier een allergische reactie op gaat ontstaan.
Je kunt ook denken aan natvoer.

 
Geplaatst : 27/11/2014 10:22 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

bedankt, maar op natvoer doet hij het niet goed, gaat hij gal spugen

en de Wofsblut grey peak senior zou een goede afwisseling zijn,  en deze twee zijn echt goede brokken

 

 

 
Geplaatst : 27/11/2014 12:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dan komt het vast goed zo!

 
Geplaatst : 27/11/2014 2:06 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hey

Ik heb steeds zo'n grote moeite om hier te antwoorden he.

De ontlasting was geregeld nog steeds groenig, maar nu weer normaal ondertussen. Doordat mijn hond maar niet op gewicht kwam ben ik weer van voer veranderd en geef de Wolfsblut nog maar 1x per dag. De andere maaltijd krijgt ze nu Dr. Clauder's Performance  (Best Choice) Een merk dat ik hier nog niet terug gezien heb, dacht ik, maar ik voer het al jaren en ben er eigenlijk heel tevreden van. Alleen met de gewone varianten kreeg ik haar niet op gewicht.

Dit is het antwoord nog van Wolfsblut:

Dear madam,

thank you very much for your email and your interest in our products.

The colour and/or consistency of stool can be varied due to a lot of

things such as: how long a new product has been fed (normal during

adjustment), what ingredients are in the food, if the dog has a problem

(allergy) with a component of the individual product, parasites etcetc.

As long as the stool is mostly formed properly it also is totally

normal, if the stool has different texture and/or colour.

To be sure that there are no pathologic causes like worms and/or Giardia

a stool sample should be examined by a vet.

I hope I could help, please feel free to contact us if any further

questions occur.

Geen verdere toelichting dus bij de ingrediënten in deze voeders. Dus geen idee waar dat groene vandaan komt.

Groetjes

 

 
Geplaatst : 17/12/2014 6:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedankt Ine, voor je antwoord. Je hebt nu dus een goede combi gevonden, waarop je hond goed op gewicht blijft? Fijn.

 
Geplaatst : 18/12/2014 8:17 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Helaas, neen, na een tijdje viel ze weer af en nog meer brok geven resulteerde weer in diarree. Was toch wel ff balen, want ik ben echt wel tevreden over die brokken (is mijn reu nu wel goed mee :) ).

Ik ben ondertussen overgestapt op kvv en geef dit sinds mei (nu dus 5-5,5 maand). Hierop doet ze het goed, al moet ik wel opletten dat ze genoeg binnen krijgt met de winter in aantocht, en heb ik haar in het begin flink moeten voeren om haar te doen aankomen (800 g/dag voor een hond van toen 23 kg). 

Uiteindelijk weegt ze nu een normale 26 kg en krijgt ze iets van een 600 g/dag. :) 

 
Geplaatst : 31/10/2015 2:46 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Ik had een vraag over de varianten Green Valley en Wild Pacific. Voorheen zat onze Franse Bulldog van nu 14 maanden op Wild Pacific. We waren hier in principe tevreden over maar ik heb Green Valley geprobeerd omdat er meer vlees in zat in plaats van vis. Snel nadat we begonnen waren met de zak Green Valley begon ons bulletje ontzettend te stinken uit z'n kont. Ik denk dat het iets met de anaalklieren te maken heeft. Het heeft een zeer penetrante geur. Zou dit wellicht ook met het calcium percentage te maken kunnen hebben? We gaan sowieso overstappen, maar ik was er toch wel benieuwd naar. Wie weet weten jullie hier wat meer over.

Groet Leonie

 
Geplaatst : 12/12/2015 3:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Je zou met dat hoge calciumgehalte eerder denken dat de anaalklieren nu juist wat meer uitgeknepen worden. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft. Ik dacht ook meteen aan een hoog eiwitgehalte, maar dat valt in Green Valley ook reuze mee. Geen idee wat het is, maar ik zou inderdaad snel voor een andere kiezen!

 
Geplaatst : 13/12/2015 10:15 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Zou ook de smaak black bird geanaliseerd kunnen worden?

 
Geplaatst : 25/12/2015 4:26 pm
(@marion)
Berichten: 4
Lid
 

Mijn boomer krijgt nu wolfsblut wide plain small breed . De adult brok dronk hij wel 3 bakken water bij leeg en plaste watervallen. Zit hier veel zout in? Aangezien hij na een aantal zakken voer van een bepaald merk weer een allergie opbouwd overweeg ik om wide plain en grey peak af te wisselen. Wist niet dat je dit kon af wisselen tot ik het hier las. Hoop maar dat hij snel van zijn jeuk af is. Vind het zo zielig.

 
Geplaatst : 28/12/2015 7:51 am
Pagina 3 / 4
Deel: