Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wooof

9 Berichten
5 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
9,105 Bekeken
(@gitta)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

Kwam via een vriendin volgende merk van geperste brok tegen , iemand ervaring hiermee en is hij aan te raden? Medusa (een cane corso) krijgt nu de graanvrije geperste brok van Real Nature ben er vrij tevreden van maar merk dat ze toch nog veel stoelgang maakt.  Hieronder de gegevens van Wooof : 

Wooof Zalm : 

Ingrediënten

Zalm/ (dierlijk eiwit)- ontsloten mais, Gevogeltevet, Chondroitine, Glucosamine, Zalmolie, L-Carnitine, Taurine.

Toevoegingen per kg:

Koper (koper(II)sulfaat pentahydraat) 5,0 mg

Zink (zinksulfaat monohydraat) 65,0 mg

IJzer (Ijzersulfaat monohydraat 50,0 mg

Mangaan (mangaan(II)oxyde 35,0 mg

Jodium (calciumiodaat watervrij) 1,5 mg

Nutritionele toevoegingen:

Vitamine A (alfa-retinylacetaat) 18000 IU/ IE,

Vitamine D3 (cholecalciferol) 1800 IU/ IE,

Vitamine E (all-rac alpha-tocopherylacetaat) 350 IU/ IE,

Vitamine C (ascorbylphosfaat) 200 IU/IE

Wooof High Energy :

Ingrediënten: 

Rund/(dierlijk eiwit)- ontsloten mais, gevogeltevet, zalmolie, inuline, L-carntine, taurine.

Toevoegingen per kg: 

Koper (koper(II)sulfaat pentahydraat) 5,0 mg

Zink (zinksulfaat monohydraat) 65,0 mg

IJzer (Ijzersulfaat monohydraat) 50,0 mg

Mangaan (mangaan(II)oxyde 35,0 mg

Jodium (calciumiodaat watervrij) 1,5 mg

Nutritionele toevoegingen:

Vitamine A (alfa-retinylacetaat) 18000 IU/ IE,

Vitamine D3 (cholecalciferol) 1800 IU/ IE,

Vitamine E (all-rac alpha-tocopherylacetaat) 200 IU/ IE,

Vitamine C (ascorbylphosfaat) 100 IU/IE

 
Geplaatst : 14/03/2016 1:55 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wooof ziet er qua samenstelling prima uit voor een geperste brok. Wel jammer dat

  • er goedkope mineralen gebruikt worden.
  • de term rund/(dierlijk eiwit ) gebruikt wordt, dit is een beetje vaag
  • Er veel mais inzit, dat is een graan dat vaak en relatief veel mycotoxines bevat, en dat lijkt helaas op dit moment wel een probleem te zijn.

Ik kan het niet vergelijken met Real Nature, omdat ik daar de samenstelling en analyse niet van kan vinden.

Als je wooof gaat proberen, laat je dan weten hoe het bevalt?

 
Geplaatst : 14/03/2016 4:50 pm
(@gitta)
Berichten: 7
Lid
Topic starter
 

De samenstelling van real nature Adult L-Xl :

gedroogd rundvlees : 17% , zilvervliesrijst :17% , aardappelen (gedroogd) , gedroogd vlees van Barbarijse eenden 9.5% , gedroogde noordzeeharing 6.5% , gierst 6.5% , amarant , alfalfa , appelpulp , zalmolie 2% , koolzaad en lijnzaadolie , mengsel van groene kruiden , yucca schidigera (gedroogd) , cranberry's gedroogd 1.5% , mosselvleesconcentraat 1.5% , diatomeeenaarde 1.5% , heeleipoeder , mengsel van gedroogd zeewier , fenegriekzaden , gevogeltelever ( gehydroliseerd) Analytische bestanddelen : eiwit 25% , vetgehalte 10% , ruwe as 8.2%, ruwe celstof 5.1% , calcium 1.3% , fosfor 1.1% , natrium 0.3% ,magnesium 0.15%Toevoegingsmiddelen /kg : vit.A 10000ie, vit.D3 1000ie , vitB1(thiaminemononitraat) 4.6mg , vit B2 (riboflavine) 7mg , vit B6 (pyridoxinehydrochloride) 2.6mg , vit B12 38mcg , vit C (L-ascorbinezuur) 140mg, D(+) -biotine 250mcg , foliumzuur 0.62mg, pantotheenzuur (calcium-D- pantothenaat) 12.6mg , niacine 28mg , choline 1500mg , sporenelementen : koper, sulfaat pentahydraat 11mg, ijzer 240mg, mangaan 31mg , zink 120mg.

 
Geplaatst : 14/03/2016 5:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Real Nature bevat zo te zien

  • iets meer koolhydraten
  • gezondere koolhydraatbronnen
  • meer gezonde toevoegingen

Maar ik zie dat er niet is vermeld in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd. 

Je zou een zak Wooof kunnen proberen en kijken welke brok beter bevalt of afwisselen. 

 

 
Geplaatst : 15/03/2016 1:45 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Helemaal mee eens ! Ik diverse malen gevraagd naar percentages maar iedere keer werden de vragen verwijderd 

het is zogenaamd graanvrij maar zit ongelofelijk veel mais in 

 
Geplaatst : 01/04/2016 9:41 pm
(@ewestland)
Berichten: 1
Lid
 

Kwam toevallig vandaag ook woof tegen en daarna ook bovenstaande berichten. Ben een beetje aan het uitzoeken of dit merk wat voor mijn lab is. Ik zag trouwens dat het niet graanrij is, maar het tarweglutenvrij is. Maar ik vroeg me af hoe je kunt zien dat een merk goedkope mineralen gebruikt? En zijn er nog meer dingen waar ik volgens jullie op moet letten?

 
Geplaatst : 26/07/2017 12:07 pm
(@anneelschot)
Berichten: 2
Lid
 

Wooof heeft nu ook n graanvrije variant, lam en aardappel. Ik weet dat je voor weinig geld over t algemeen weinig mag verwachten, maar ik ben toch erg benieuwd wat je r van vindt ...

Ingrediënten
Lam, erwten, ontsloten aardappel, ontsloten zoete aardappel, gedroogde aardappel, gevogeltevet, gelatinehydrolysaat, hemoglobinepoeder, biergist, zalmolie, inuline (bron van FOS), lijnzaadolie, mineralen, gedroogde wortel, brandnetel, Echinacea, gedroogde tomaat, gedroogde appel, gedroogde mango, gedroogde pruimen, gedroogde banaan, tijm basilicum, spirulina, cranberry, selderij, glucosamine en chondroïtine

Analytische bestanddelen Eenheid
Ruw eiwit 25,00 %
Ruw vet 13,00 %
Ruwe celstof 3,00 %
Ruwe as 7,00 %
Vocht 8,00 %
Overige koolhydraten 44,00 %
Energiewaarde (ME) 3555 Kcal/kg
Calcium 1,40 %
Fosfor 0,80 %
Ca/P 1,75
Natrium 0,30 %
Magnesium 0,10 %
Kalium 0,60 %
Omega 3-vetzuren 5,6 g/kg
Omega 6-vetzuren 22,5 g/kg
Omega 3-/6-vetzuurverhouding 4,0
Linolzuur 21,5 g/kg
alfa-linoleenzuur 4,7 g/kg
Arachidonzuur 1,00 g/kg
EPA 0,40 g/kg
DHA 0,50 g/kg
Toevoegingsmiddelen, nutritionele toevoegingsmiddelen (per kg)
Vitamine A (alfa-retinylacetaat) 18000 IE/kg
Vitamine D3 (cholecalciferol) 1800 IE/kg
Vitamine E (all-rac alfa-tocoferylacetaat) 300 mg/kg
Vitamine B1 10 mg/kg
Vitamine B2 15 mg/kg
Pantotheenzuur 30 mg/kg
Vitamine B6 10 mg/kg
Vitamine B12 01 mg/kg
Vitamine B5 60 mg/kg
Foliumzuur 3 mg/kg
Biotine 0,4 mg/kg
Vitamine C 200 mg/kg
Cholin chloride 1400 mg/kg
Koper (koper(II)sulfaat pentahydraat) 7,5 mg/kg
Koper (koper(II)chelaat van glycinehydraat) 2,5
Zink (Zinksulfaat-monohydraat) 85 mg/kg
Zink (Zinkchelaat van glycinehydraat) 25
Ijzer (Ijzer(II)sulfaat-monohydraat) 60 mg/kg
Ijzer (Ijzer(II)gelaat van glycinehydraat) 17,5
Mangaan (Mangaan(II)oxide) 55 mg/kg
Mangaan (Mangaanchelaat van glycinehydraat) 12,5
Jodium (Calciumjodaat, watervrij) 1,80 mg/kg
Selenium (Natriumseleniet) 0,10
Taurine 550 mg/kg
L-carnitine 175 mg/kg

 
Geplaatst : 19/09/2017 2:14 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het ziet er niet slecht uit qua samenstelling. Maar heel belangrijk is ook de eiwitkwaliteit en die is niet te beoordelen zo. Aangezien ik veel slechte ervaringen op Wooof heb gehoord, denk ik dus dat er iets in de kwaliteit niet zo goed is en het is goed mogelijk dat hetzelfde geldt voor de graanvrije variant. Als je het gaat proberen, ben ik erg benieuwd naar je ervaring!

 
Geplaatst : 21/09/2017 3:30 pm
(@anneelschot)
Berichten: 2
Lid
 

Nee, jouw uitleg bevestigd mijn gevoel dus ik laat Wooof maar voor wat t is.
Voor 1 van mijn honden die ik op geen enkel voer (duur, goedkoper, geperst, geëxtrudeerd, KVV, Barf etc) dik genoeg kan krijgen heb ik een zak Anubis High Energy besteld. Ns kijken hoe hij daar op reageert.
De hond is trouwens volkomen gezond, de dierenarts heeft niets kunnen vinden dat kan verklaren waarom hij zo extreem mager blijft

 
Geplaatst : 21/09/2017 11:18 pm
Deel: