Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Acana light & fit

9 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
951 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Goedeavond,
Onze hond mag vanwege een ziekte maar weinig vet in zijn voeding . Wij voeren hem nu Lukulles brokken , het nadeel van deze brok is dat hij heel veel ontlasting heeft .
Vaak wel 2 keer tijdens het uitlaten ,
Dus ben ik op zoek naar een andere goede brok voor hem . Nu zag ik dat Acana goed uit de test komt . Alleen de Acana light & fit staat er niet bij !
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze ?

Groetjes Adriana

 
Geplaatst : 05/10/2012 10:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Acana Light & Fit ziet er qua samenstelling goed uit. Ervaringen heb ik nog niet gehoord, maar het is het proberen waard natuurlijk. Lukkulkus resulteert vaak in veel ontlasting en ik denk dat het hoge vezelgehalte daar mee heeft te maken.

 
Geplaatst : 06/10/2012 11:27 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Meike,
Hartstikke bedankt weer voor jouw hulp !
Jij heb mij al vaker geholpen met het zoeken naar een goede brok voor onze hond .
Ik ga Acana light uitproberen en laat jou weten hoe de brok bevalt !
Nogmaals bedankt .

Groetjes Adriana

 
Geplaatst : 06/10/2012 2:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Geen dank :) Ik hoor het graag! Ook op amerikaanse sites kan ik geen ervaringen vinden. Succes! En als het niet bevalt, dan kijken we even verder...

 
Geplaatst : 06/10/2012 5:04 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Meike,
Voor ik nieuwe brokken ga bestellen heb ik nog een vraag .
Acana is eigenlijk voor overgewicht heb ik begrepen ....komt hij dan niet voedings stoffen op den duur te kort ?
En wat denk jij van Wolfsblut Dark Forest is dat misschien een betere keus kwa ingrediënten ?
Wat zou jou eerste keus zijn ?
Wij hebben 2 honden en het zou het makkelijkste voor mij zijn om allebei dezelfde brok te geven .
Ik kijk uit naar jouw antwoord !

En natuurlijk weer bedankt voor jou hulp want ik zie af en toe door het bos de bomen niet meer :(

Groetjes Adriana

 
Geplaatst : 08/10/2012 1:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat Acana Light & Fit de beste keuze is qua samenstelling, omdat er het meeste vlees inzit en het minste koolhydraten. Het is inderdaad gericht op overgewicht, er zit minder energie in door het lage vetgehalte. Bij een brok met een laag vetgehalte, zit er dus altijd minder energie in. Wolfsblut Dark Forest bevat dus meer koolhydraten en minder vlees. Voor een gezonde hond zou ik liever kiezen voor een brok met een normaal vetgehalte. Hier een overzichtje van alle brokken in de vergelijker met maximaal 11% vet.

Rauw durf je niet aan? Ik ben bezig met een filter voor merken die een variant met weinig vet aanbiedt. Bijvoorbeeld Barfmenu en Haaksbarf hebben mixen met minder dan 10% vet.

 
Geplaatst : 09/10/2012 9:43 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Meike, bedankt weer voor jouw hulp , heb net de Acana light & fit besteld !
En ik ga me zeker weer verdiepen in barfen , bedankt voor de tip !
Groetjes Adriana

 
Geplaatst : 09/10/2012 9:03 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

In de Acana light&fit zitten minder vetten, maar alsnog vrij veel koolhydraten.

Worden honden daar niet dik van? En komt een hond niets te kort als hij alleen maar dit voer krijgt? Is deze zak er ook in kleine brokjes? Ik twijfel namelijk of ik ook ga overstappen op Acana light & fit vandaar deze vragen.

Welke soort van Acana kan ik met deze combineren kwa minste vet ed?

Hond moet drastisch afvallen maar wil toch graag 2 smaakjes in huis hebben.

 
Geplaatst : 10/02/2016 2:38 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Acana Light & Fit is de enige light-brok die ik ken waarbij er wel een goede hoeveelheid eiwitten inzit, en dus minder koolhydraten dan in andere light-brokken. Opzich is een light brok niet nodig, je kunt ook minder voeren van gewone brokken. Tot 10% onder de aanbevolen hoeveelheid is het risico op tekorten erg klein. Ja koolhydraten zijn niet bevorderlijk voor gewicht verliezen, en ook om andere redenen is het effectiever om op natvoeding of rauwe vleesvoeding over te gaan. Of in ieder geval deels. 

Ik weet niet uit mijn hoofd welke andere brokken van Acana minder vet bevatten, daarvoor zou je de hondenbrokkenvergelijker kunnen gebruiken. 

Succes!

 
Geplaatst : 12/02/2016 11:56 am
Deel: