Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Anaalklieren hond, welke brok

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,977 Bekeken
(@katrienmo)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo iedereen

Ik heb een chihuahua van 5 jaar oud met heel snel verstopte anaalklieren. Anaalklieren weghalen is iets wat ik absoluut als allerlaatste optie zie. Regelmatig leegdrukken wil ik zo veel mogelijk vermijden.

Momenteel krijgt mijn chihuahua Acana Heritage Adult (de variant met kip en groenten) te eten. Stoelgang is niet te zacht maar ook niet te hard. Ik ben al overgeschakeld op vers voer maar daar deed mijn hond het absoluut niet goed op. Weigerde te eten, hongerde zichzelf uit. Ik heb ook problemen gehad met de scherpe botjes die ik terug vond in het verse voer en het leek mij geen goed idee meer om dit aan mijn mini viervoeter te voeren.

GEEN vers dus. Ik ben dus wel op zoek naar een goede kwaliteitsvolle brok met (op aanraden van de dierenarts) meer vezels om de stoelgang harder te maken.

Iemand die mij iets kan aanraden? Alvast bedankt.

 
Geplaatst : 04/12/2018 2:10 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat vervelend voor je chihuahua. Hopelijk kun je met alleen vezels de ontlasting hard genoeg krijgen. Ik denk dat je beter zelf vezels kunt gaan toevoegen aan een kwalitatieve brok, dan een brok gaan selecteren op de hoeveelheid onverteerbare onoplosbare vezels. Voeg bijvoorbeeld eens groenten en psylliumvezels toe aan elke maaltijd, deze bevatten zowel oplosbare als onoplosbare vezels.

Wat je ook kunt proberen is kijken of het beter gaat op een beter verteerbare voeding. Als rauw geen optie is, zou een kwalitatieve natvoeding met bot als calciumbron kunnen helpen. Bijvoorbeeld Renske Bers

Succes! Laat je weten hoe het gaat?

 
Geplaatst : 06/12/2018 2:52 pm
(@c-noor)
Berichten: 9
Lid
 

Mijn hond heeft dat ook heel gauw. Met Acana red classic en Celtic connection duck gaat het heel goed. Ik zie zelfs dat de klieren geleegd worden als hij poept.

 
Geplaatst : 15/12/2018 2:33 pm
Deel: