Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Andere brok geven?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
455 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo,

Mijn hond is een kruising van een dwergpincher met een chihuahua. Hij is ondertussen 1,5j oud.

Na een jaar Eukaneuba Adult small breed krijgt mijn hond nu Orijen Adult (de zak van 2,5kg is zo goed als op). Nu is zijn ontlasting niet altijd stevig (ook heeft hij redelijk veel ontlasting) en heeft wel eens last van winderigheid.

Om de ontlasting en de winderigheid te verhelpen, ben ik aan het uitkijken naar een andere brok maar weet niet zo goed welke ik het best kan nemen voor een hond van 4,5kg. Ik had eventueel gedacht aan Acana Adult small breed (wel niet graan vrij)ofwel Wolfsblut Grey Peak small breed maar welk van de 2?? Of is er misschien nog een ander alternatief?? Of zou ik nog even doorgaan met Orijen??

Groeten Pascal

 
Geplaatst : 30/07/2012 9:44 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De problemen met de ontlasting komt waarschijnlijk door het vrij hoge eiwitgehalte. Bij sommige honden helpt het om wat minder te voeren. Dan voer je per saldo minder eiwit en het teveel hoeft dan niet het lichaam worden uitgewerkt. Je kunt ook kiezen voor een brok met minder eiwit. Acana Adult small breed is een goede optie, bevat inderdaad wel haver (graan). Wolfsblut Grey Peak ook een optie, maar dit bevat ook plantaardige eiwitten (onbekende hoeveelheid toegevoegd erwteneiwit en aardappeleiwit), zie ook het topic over Wolfsblut Grey Peak . Een goede optie is ook Acana Grainfree, dit bevat geen graan en eigenlijk geen plantaardig eiwit. 

 
Geplaatst : 30/07/2012 3:15 pm
Deel: