Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Beste voer voor Landseer pup

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
563 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo, wat geweldig dat ik hier met mijn vraag terecht kan. Er is veel info over voer, maar ik zie soms door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een Landseer pup van 10 weken. Ik wil hem graag op gezond voer zonder toevoegingen en zonder gluten, want op het voer van de fokker heeft hij dunne ontlasting en hij krabt zichzelf veel.
Nu is dit een groot ras wat zeer snel groeit, dus ook laag calcium in voer.
zelf kom ik uit op Orijen puppy Large breed.

Vraag?
1-Is dit het beste voer voor mijn Landseer pup?
2-zo ja is het goed om KVV bij te voeren?
3-zo ja, zou je (ik snap dat dit lastig is ivm allerlei factoren zoals activiteit e.d) mij kunnen helpen met richtlijnen mbt hoeveelheden zowel alleen op de desbetreffende brok als op de combinatie met vers voer, want ik heb er een beetje angst voor hem te snel te laten groeien!

alvast super bedankt voor je hulp!!

 
Geplaatst : 15/10/2015 12:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Dag Marion,

Orijen puppy Large breed is qua samenstelling zeker een goede brok. Echter of het voor jouw pup de beste brok is, dat is niet te zeggen. Elke hond reageert anders op verschillende brokken. Of het de beste brok voor jouw Landseerpup is, is een kwestie van proberen. Het is sowieso goed om af te wisselen, dus je kunt heel goed een tweede brok erbij kiezen en dan kijken welke het beste bevalt. Of blijven afwisselen.

Je vragen:
1. Het beste voer voor een hond, dat geldt voor alle rassen en alle leeftijden, is rauwe vlees voeding. Lees deze pagina maar eens: http://www.voerwijzer.com/het-beste-hondenvoer.
2. Dat beantwoord misschien meteen deze vraag, want ja het is heel goed om in ieder geval deels kvv te geven.
3. Ja daarbij kan ik helpen. Wat van belang is is de leeftijd, maar ook het gewicht. We kunnen dan de Fediaf-richtlijnen ( http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuwe-fediaf-richtlijnen) erbij pakken. Dan is het van belang hoeveel calorieën er in de voeding zit. Voor kvv gebruik ik een gemiddelde van 2000 kcal/kg en bij de brokken staat het wel op de website van de fabrikant.

 
Geplaatst : 15/10/2015 12:17 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

mijn zorg betreft vooral het calcium percentage.

-Als calcium al in procenten is aangegeven, hoeveel % calcium is dan voor een Landseer pup het maximum?

-ik kwam ook Renske puppy brokken tegen. Hier hebben ze geen onderscheid tussen grote of kleine rassen, het calcium percentage in de brok is 1,3%.

zou dat dan in combinatie met een aantal keren vers een beter optie zijn?

 
Geplaatst : 15/10/2015 1:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
Topic starter
 

Het probleem met procenten, is dat je niet weet hoeveel je pup echt binnenkrijgt. Bij een voer met 1.6% waar je 200 gram van moet voeren, krijgt je pup minder calcium binnen dan bij een voer met hetzelfde calciumgehalte waar je 400 gram van moet voeren. Daarom bereken ik het per 1000 kcal, want de hoeveelheid kcal bepaald hoeveel je er van moet voeren.

Zoals je in het overzichtje onderaan de pagina ziet, is het calciumgehalte van Orijrn Puppy Large breed prima. De calciumgehaltes van de puppybrokken van Renske en Renske Premium zijn ook prima.

 
Geplaatst : 16/10/2015 2:28 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Mieke, hartelijk bedankt voor je hulp! Ik stel dit zeer op prijs.

 
Geplaatst : 17/10/2015 4:07 pm
Deel: