Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

boxerpup met gevoelige dikke darm

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
805 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo Meike,

Allereerst wil ik je comlimenteren met deze site. wat een interesse, kennis en een hoop werk heb je hieraan. Dank je wel hiervoor, maar... ik zie ff door de bomen....

Ik heb met verbazing gelezen waaruit de verschillende hondenbrokken bestaan.
Jarenlang heb ik verschillende merken brok aan mijn boxers gegeven maar flinke poepers bleven het!

Nu heb ik wederom een schattig, stout en vreselijk druk boxerpupje. Toen hij 2 weken bij ons was kreeg hij diarree. Ik voerde hem fokker pupvoer (eerst gigadrollen, later sloten diarree).
Onderzoekjen, testjes, medicatie en uiteindelijk dacht de dierenarts een dikke darm onsteking. Dus een antibioticakuur. Ik ben in de tussentijd smuldier vlees compleet gaan voeren, of smuldier pens/ vlees en zelf groente, volkoren,e.d en een probiotica toegevoegd.
Hij diarreede (?) aanzienlijk minder. Nu 5 weken later is zijn ontlasting redelijk
goed.
het is te vroeg om te zeggen of zijn darmpjes gevoeliger blijven maar ik let erg op wat ik hem geef.
Ik wil hem smuldier of straks een ander gemalen vleesprodukt blijven geven en 2/3 dagen per week een brok.
de reden hiervoor is dat als er geen vleesvoer is, (vergeten, gemak, logeren, vakantie) zijn darmen toch gewend zijn aan een brok.

Wil je mij een brok adviseren? Een brok die niet zo vreselijk duur is en die mijn oude boxer ook kan eten.

Met vriendelijke groet,

Ingrid

 
Geplaatst : 04/09/2012 10:32 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Ingrid, bedankt voor je complimenten, daar word ik heel blij van :)

Ik snap de reden waarom je ook brokken wilt voeren, maar wil je ook andere niet rauwe voeding overwegen? Natvoer is namelijk ook een optie, en als je een goed merk kiest is dit beter dan brokken. In dit artikel kun je in het kort lezen wat ik bedoel, betere artikelen komen nog en ook een vergelijking van vleesworsten zit in de pijpleiding. www.voerwijzer.com/hond/voer-op-vakantie

 
Geplaatst : 05/09/2012 11:51 am
Deel: