Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Brokken kiezen voor moeilijke eter

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,451 Bekeken
(@charlottej)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hoi
Quynh is een cane corso van 1j4maanden.
Sinds maart ging ze slechter eten en bij haar eerste loopsheid ging het helemaal mis.
Ze is opgegroeid op kvv van natuur&dier op aanraden van de fokker.
Zij geven dit in afwisseling met freedog (reviews reeds gelezen) maar deze brok gaven we niet omdat ze er vloeibare stoelgang van kreeg.
Dus sinds maart begin ze meerdere varianten te weigeren. In juni was het hek helemaal van de dam en at ze niet meer (2_3 dagen vasten betekende 1 dag redelijk eten en dan was het weer minder.
Overgeschakeld naar barf wat 1 week goed ging en toen begon het weer van voor af aan.
Zelfs vuile pens weigerde ze.

Overgegaan naar brokken:
Prins eet ze redelijk mits toevoeging van blikvoer.(maar ook niet alle varianten dus)
Farmfood niet
Core niet
Freedog niet
Koudgeperste brok van aveve met pens en kalkoen niet
Smolke niet
Uit wanhoop pro plan gehaald en ook dat eet ze niet
De reden dat we op zoek zijn naar een andere brok is dat ze momenteel enorme hopen zachte stoelgang heeft.
Wolf of wilderness soft proefde ze van een kennis als snoepje en die at ze wel dus daar gaan we nu stalen van testen
Premium brokken heb ik ook een staal van besteld.
Zijn er nog andere brokken die meer gericht zijn naar moeilijke eters?

 
Geplaatst : 06/01/2019 6:22 pm
(@charlottej)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Platinum brokken dus, niet Premium:)

 
Geplaatst : 09/01/2019 2:03 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik ken zo geen brokken die specifiek gemaakt zijn voor moeilijke eters. Misschien dat brokken met extra smaakstoffen lekkerder gevonden worden, maar ik weet niet uit mijn hoofd welke dit zijn. In sommige brokken zit bijvoorbeeld 5% gehydroliseerde lever en gistextract, behoorlijk wat smaakstoffen. Of het gezond is, is een tweede, maar niet eten is ook niet gezond.

Wat ik je nog kan aanreiken om te proberen is:
- overgaan op blikvoer of houdbare vleesworsten
- blijven afwisselen
- experimenteren met voertijden en aantal voermomenten per dag
- experimenteren met manier van voeren (andere voerbak, voer moeten zoeken, voerspelletje)

Succes! Als je oplossingen gevonden hebt hoor ik graag je tips!

 
Geplaatst : 12/01/2019 12:46 pm
(@lovepets)
Berichten: 2
Lid
 

Hoi Charlotte, wij hebben exact hetzelfde voor gehad met onze cc. Extreem gevoelige darmpjes én een moeilijke eter. Ook werkelijk alles geprobeerd.

Wij zijn nu tevreden van Dier en Zorg. We geven een brok met kip en patatjes. Deze is ook graanvrij, we hebben gemerkt dat onze cc een voedselallergie voor granen dus dat proberen we absoluut te vermijden!

 
Geplaatst : 23/01/2019 4:33 pm
(@charlottej)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

kleine update.
voorlopig eet ze de platinum brokken redelijk vlotjes op.
we wisselen af tussen de iberico en kip, en ben nu nog aan het twijfelen of we taste of the wild ook eens zouden proberen, zodat we nog meer kunnen afwisselen...

 
Geplaatst : 24/01/2019 8:38 pm
(@charlottej)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Update...
Jammer genoeg heeft ze de platinum brokken daarna niet lang meer gegeten.
Alle brokken maar ook kvv gaan moeilijk. Enkel indien we er een deel blik onder mengen eet ze het wel een beetje.
Nu had ik gisteren geen brokken meer in huis wegens te late levering en man had pedigree mee gebracht als uiterste nood oplossing. Deze at ze zonder twijfel super vlot...
Ik weet dat ze echt niet gezond zijn, maar bestaan er brokken die gelijkaardig zijn van smaak?
Het was de lam met rijst versie...

O ja wolf of wilderness en acana werd maar zeer matig ontvangen

 
Geplaatst : 04/06/2019 7:17 am
Deel: