Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

brokken van het merk lobo puppy complete

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,345 Bekeken
(@christel)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Beste,

ik heb een grote zwitserse sennenhond pup van 12 weken. Hij krijgt op dit moment brokken van het merk lobo puppy complete. Dit heb ik meegekregen van de kweker.

Blijkbaar kennen niet veel mensen het merk dus kunnen ze mij er ook geen advies over geven of dit wel de juiste keuze is voor mijn pup.

Weet U iets meer over dit merk of wat raad u mij aan?

met vriendelijke groeten,

Christel

 

 
Geplaatst : 15/05/2016 5:19 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lobo Puppy Complete

Samenstelling

Kip en rijst, zalmolie, melkpoeder ,FOS (natuurlijk prebiotica), yucca

28% eiwit

15% vet

2,4% vezel

7% ruwe as

9% vocht

39% koolhydraten 

1,4% calcium

Beoordeling

Dit ziet er uit als een vrij gemiddelde best aardige brok. Melkpoeder lijkt me niet nodig, en kan problemen veroorzaken door de melksuiker. Pups kunnen dit eerst nog wel verteren, maar bij veel honden verdwijnt de aanmaak van het verteringsenzym hiervoor (lactase). 

Er is ook veel onduidelijk, waardoor het niet volledig beoordeeld kan worden. Er wordt niet vermeld welke toevoegingen erin zitten, ik kan dus niet beoordelen hoe de vitamines en mineralen zijn. 

Ik vraag me ook af of de samenstelling die op de website staat volledig is. Wil jij eens kijken op de zak, of hier dezelfde samenstelling staat als ik hier neergezet heb? Er staat bijvoorbeeld geen vetbron, behalve zalmolie, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat dit de enige vetbron is.

Ik zou dit afwisselen met een ander merk. Merken met goede brokken voor pups van grote rassen zijn bijvoorbeeld Acana, Orijen en Carnilove.

 
Geplaatst : 16/05/2016 3:02 pm
Deel: