Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

chihuahua moet 300 gram afvallen..welke brok?

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,421 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Na de sterilisatie is ze 300 gram zwaarder, wat ze ervoor ook eens was maar met dieet er weer af ging.
Dat lukt nu niet, maar ik merk wel dat ze er last van heeft, sneller hijgen met wat zon, minder fit met rennen/spelen..

 
Geplaatst : 01/04/2012 7:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je ook vers vlees overwogen? Daarmee is het over het algemeen makkelijker om overgewicht kwijt te raken, doordat er weinig of geen koolhydraten inzitten. En koolhydraten zijn vaak de boosdoeners, omdat deze bij een teveel aan calorieen worden opgeslagen als vet. Daarnaast kan je hond er een voller gevoel van hebben, doordat er veel vocht inzit. Kijk eens op de site bij Vers Vlees. Een goed alternatief is gestoomd vlees van het merk Renske. Wil je perse brok blijven voeren, dan kun je het beste minder voeren en eventueel wat yoghurt bijvoeren als je hondje veel honger krijgt. Je kunt ook brok combineren met vers vlees.

 
Geplaatst : 01/04/2012 9:03 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ze moet vers vlees ofwel kvv niet, heb het al meermaals geprobeerd.
Zelfs wat gegaard in water wil ze het nog niet.
Ze krijgt maar 18 brokjes 2 x daags, en momenteel maar 10 brokjes met boontjes en een lepeltje huttenkase. Het is dus al zo weinig..

 
Geplaatst : 03/04/2012 9:11 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Jeetje ja, dat is niet zoveel. Is meer beweging een optie? Je zou Renske misschien nog kunnen proberen. En anders een brok met minder koolhydraten misschien, maar ik vraag me af of dat in deze hoeveelheden wel effect zal hebben.

 
Geplaatst : 04/04/2012 11:04 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

ik zoek idd een -magere- brok.
Ze heeft Trovet en die heeft dieetbrok maar dat is echt niet te vr...
ik mengde het met huttekase anders ging t er echt niet in, zo droog en vezelig.
Gewoon zo sneu, dat doe ik dus niet meer.
Ik probeer t nu met de bonen erbij maar echt waus is ze er niet van..

 
Geplaatst : 04/04/2012 8:32 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik zou eerder kijken naar een brok met wat minder koolhydraten. Uit onderzoek bleek ook dat vezelrijk voer goed was tegen overgewicht, maar dan ging het om wel 19% vezels en voer met zoveel vezels vind je niet. Ik zit even te zoeken naar Trovet Weight, maar ik kan de samenstelling en analyse ervan niet vinden. Merken met minder koolhydraten en ook geen enorme hoeveelheid eiwit zijn bijvoorbeeld Acana en Taste of the Wild. Wordt vaak ook lekker gevonden. En dan zou ik minder geven dan de aanbevolen hoeveelheid, met wat boontjes en/of huttenkase erbij, zoals je nu ook doet.

 
Geplaatst : 06/04/2012 7:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is ook een idee om blikvoer te gaan geven, maar dan zonder of met hoogstens enkele procenten koolhydraten. Die vind je niet in de supermarkt, maar zul je denk ik moeten bestellen. Bij zooplus.nl bijvoorbeeld. Kijk naar de ingredienten: als eerste de vleesproducten, daarna eventueel groenten, en geen granen. Ik denk dat dit beter werkt dan brokken en ook lekker wordt gevonden.

 
Geplaatst : 07/04/2012 1:18 pm
Deel: