Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Groeipijn retriever

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
684 Bekeken
(@cobiee)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Goedendag,

Mijn hond van bijna 10 maanden (retriever) heeft steeds wat last van een stijve achterpoot en ik vermoed dus groeipijn.

Voorheen voerde ik hem Acana Classics Prairie Poultry (Calcium 1.3 en fosfor 1.0. | calcium gram per 1000 kilocalorieën: 1.3 / 3493 x 10.000 = 3.7). Af en toe had hij een stijve achterpoot.
Echter was de ontlasting niet goed waardoor ik ben overgestapt op Darf vol bites vlees (Calcium 1.3 en fosfor 0.8. | calcium gram per 1000 kilocalorieën: 1.3 / 3710 x 10.000 = 3.5).
Maar nu lijkt hij (veel) meer last te hebben van een stijve achterpoot. Wellicht kan het nu ook door de leeftijd/groeifase komen maar het valt wel op.

Ik kan zijn ribben makkelijk voelen zonder te duwen en weet daarmee dat ik hem dus niet teveel voer.

Welk merk brok raad je mij in dit geval aan (qua verhoudingen om dit zo goed als mogelijk tegen te gaan)? En zou je ook een KVV merk kunnen benoemen/aanraden?

*De prijs doet er op dit moment voor mij niet toe, ik wil goed voer zodat hij minder en of geen last meer heeft.

 
Geplaatst : 16/07/2019 7:54 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het zou kunnen zijn dat de groeipijn wordt versterkt doordat er minder fosfor inzit. Brokken die nog minder calcium bevatten en zijn afgestemd op pups van grote rassen zijn Virbac HPM Junior Special Large, Eukanuba Natureplus+ Puppy Lam en Eukanuba Puppy Large Breed. Vooral de laatste bevat een sterk verlaagde hoeveelheid calcium.

Het merk Bandit maakt rauwe vleesvoeding speciaal voor pups met groeipijn. Je zou ook eerst het merk Carnibest kunnen proberen, daar zit een goede hoeveelheid calcium in voor pups, maar het zou kunnen zijn dat jouw pup een extra verlaagde hoeveelheid nodig heeft.

Succes! Laat je straks weten hoe het gaat?

 
Geplaatst : 17/07/2019 12:03 pm
Deel: