Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

hondenbrok voor sheltie

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,237 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Onze sheltie teefje Kyra van 5 maanden krijgt Royal Canin brokken.
Ze heeft aanleg om dik te worden volgens de voedingsdeskundige.
Op haar advies zijn we toen Hills brokken gaan geven.
Hier bleef ze een hongergevoel van houden en begon ze uit haar bekje te stinken.
We zijn toen weer over gegaan op R.C.
Nu heeft ze last van haar anaalklieren en las ik op een hondenforum dat dit kan komen door R.C.
Ik weet het even niet meer.
Wat is nu een goede brok voor een sheltie waar ze niet te dik van wordt, geen hongergevoel van krijgt en geen last van haar anaalklieren krijgt

 
Geplaatst : 01/04/2012 8:05 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik hoop op een goed advies

 
Geplaatst : 01/04/2012 8:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De voedingsproblemen die je bent tegengekomen zijn:

- hongergevoel (Hills)

- uit haar bekje stinken (Hills)

- irriterende anaalklieren (RC)

Het verschilt per hond op welke brok hij/zij goed reageert. Maar de problemen die je beschrijft, zijn vaak helemaal opgelost bij het voeren van vers vlees. Mijn advies is om dit ook te overwegen. Het hongergevoel is vaak minder, omdat je voer met meer volume (veel vocht) geeft. Het stinken uit de bek is vaak minder, omdat het lichaam veel minder afvalstoffen hoeft te verwerken. De anaalklieren worden bij een passend merk (genoeg bot als calciumbron) goed geleegd, doordat de ontlasting hard genoeg is.

Een alternatief is gestoomde voeding van bijvoorbeeld Renske of Ecostyle. Dit is ook in volume meer, levert minder afvalstoffen en betere ontlasting.

Wil je echt alleen maar brok geven, dan is het enige wat je kunt doen: uitproberen. Kijk dan naar merken met weinig plantaardige ingredienten (want plantaardige ingredienten zijn vaak boosdoeners) en genoeg vet (minder hongergevoel). Merken zoals Acana, Orijen, Natural Health, Wolfsblut en Dog Lovers Gold bijvoorbeeld.

 
Geplaatst : 02/04/2012 12:23 pm
Deel: