Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

huidproblemen, hotspots e.d. oplossen met voer?

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,055 Bekeken
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Onze hond heeft heel veel last van haar huid en puistjes tussen haar tenen, dit worden ontstekingen en dat doet haar pijn bij het lopen. De ene keer meer last dan de andere keer. Al met voeding bezig geweest en kan geen oplossing daar vinden. Ook de kruiden van de Holistische dierenarts hebben niet echt effect.
ze krijgen hier 5 dagen Farmfood en in het weekend KVV. ze is inmiddels 11 jaar dus denk ik ook dat senior voeding verstandig is.
Wilma

 
Geplaatst : 21/10/2012 4:46 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik wil je nog complimenteren met je site. had in het vorige stukje moeten staan ;-)
Eindelijk een site met eerlijke goede informatie. ik zal de folder uitdelen aan mijn puppymensen.
wilma

 
Geplaatst : 21/10/2012 4:59 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Wilma,

Voeding kan zeker invloed hebben op deze problemen, maar heb je een omgevingsallergie ook uitgesloten? En een eliminatiedieet al geprobeerd?Wat betreft voeding, kan het heel veel uitmaken om volledig kvv te gaan voeren. Het lijkt me de moeite waard om het eens een maand te proberen en te kijken of het beter gaat, of heb je dat al gedaan? Je hoeft je dan ook niet bezig te houden met senior-voer. 

Shaweca Petfood, de fabrikant van Haaksbarf, wil graag honden met dit soort problemen helpen, en volgens mij kijken ze ook iets verder dan voer alleen. Lees er hier meer over:  http://www.facebook.com/ShawecaPetfood/posts/539251776101881

Bedankt voor het comliment :) Laat maar weten wat je wil, overweegt of gaat proberen en hoe dat gaat. Dan kan ik bij onzekerheden of vragen je helpen.

 
Geplaatst : 22/10/2012 12:45 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo Meike,
KVV in het verleden al eens geprobeerd maar zonder resultaat. Allergietesten hebben we niet gedaan.
i.v.m. onze andere honden vind ik brokken handiger, ook en eliminatiedieet is lastig met meerdere honden in huis. ik zal eens bij shaweca petfood gaan kijken/informeren.
alvast bedankt voor je reactie
Wilma

 
Geplaatst : 22/10/2012 1:50 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Een eliminatiedieet op brokken moet dan toch wel te doen zijn, of bedoel je dat je hond dan toch snacks krijgt die buiten het 'dieet' vallen, omdat de andere honden dat ook krijgen?

 
Geplaatst : 25/10/2012 9:14 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hoi Wilma,

Ik heb een sint bernard van 2, Zorra en zij heeft al een aantal keer last gehad van Hotspot. zij kreeg dit voornamelijk als haar vacht nat was en dit niet snel genoeg droogde. we drogen haar nu heel goed af. dit scheelt heel veel. zij kreeg ook hotspot wanneer zij een klein krasje opliep van bijvoorbeeld een takje.

op het moment dat zij hotspot kreeg, knipte ik de haren op de plek weg, dat het erg kort was. de wond maakte ik dan schoon met een washandje en lauw water. zodat al het pus en etter weg was. dit depte ik dan weer droog. ik gebruik honing zalf (stevia) je hebt hier ook poeders van, maar de zalf werkt voor ons het beste. in 3 dagen tijd was de wond al bijna genezen. dit is ook homeopatisch en niet schadelijk wanneer er aan het zalf wordt gelikt. deze zalf kan je bij de dierenarts kopen. en de stevia poeder bij de bio winkel, let op je hebt de poeder nodig voor de huid. niet voor gerechten:) deze poeders worden ook veel bij mensen gebruikt met brandwonden 3e graads. de honing zalf smeerde ik 3 keer per dag op de wond. wanneer het heel erg was had ik ook nog een ander middeltje van de dierenarts (Dermapet, vloeibare huidcreme) deze wisselde ik dan af met de honing zalf. (dermiel wondzalf)

de honing zalf: Dermiel Wondzalf. (te koop bij de dierenarts)
de honing poeder: Stevia -Extract poeder, let op voor de huid! (te koop bij de bio winkel)
standaard zalf: Dermapet vloeibare huidcreme ( te koop bij de dierenarts)

ik gebruik dus de honing zalf en wanneer het heel erg is wissel ik deze af met de vloeibare huidcreme.

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes,
Cem

 
Geplaatst : 29/10/2012 1:10 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Geef de hond de komende 2 maanden maar versvoer compleet, bij voorkeur mager dus geen lotgering

 
Geplaatst : 26/03/2013 7:39 pm
Deel: