Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Koningspoedel pup

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
735 Bekeken
(@isilda)
Berichten: 11
Lid
Topic starter
 

hoi allemaal,

Over een paar weekjes krijgen wij onze pup, een koningspoedel. Ik ben nu aan het zoeken wat voor voer we willen gaan geven. We krijgen Royal Canin mee van de fokker, maar ik begrijp dat van dit voer niet veel bekent is over de ingrediënten. We willen dus overstappen. Vers vlees wordt moeilijk omdat wij onregelmatig werken en andere mensen dus ook voer gaan geven. Bovendien gaan we 2,5 weken in het buitenland op vakantie en dan hebben we geen vriezer. We willen dus brokken gaan geven, maar ik heb zo veel informatie gelezen, dat ik het nu echt niet meer weet. De prijs is telt ook mee, het moet een beetje in het midden liggen. 

Ik begreep al wel dat het calcium belangrijk is bij pups, maar ze gaan ook over naar de brok voor volwassenen en dan wil ik liever niet weer wisselen van brok. Of is dat geen probleem?? Dat je nu merk 1 neemt en dan weer overstapt op een ander merk brok voor een volwassen hond?

Heeft iemand nog tips?

 
Geplaatst : 12/02/2015 9:23 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Overstappen van merk is geen probleem. Sowieso wordt aangeraden af en toe van voeding te wisselen, om eventuele 'mankementen' te compenseren en het risico op voedingsallergie te verkleinen. Je kunt ook een merk kiezen die voor alle leeftijden geschikt is.

Daarbij kun je ook prima rauwe vleesvoeding voeren, in combinatie met brokken dus. In vakanties of bij oppas kun je dan gewoon brokken (laten) voeren.

 
Geplaatst : 14/02/2015 9:29 am
(@isilda)
Berichten: 11
Lid
Topic starter
 

Hoi,

hoe ga ik dat dan doen? Ga je bijvoorbeeld s'morgens brokken geven en s'avonds vers vlees? Of 4 dagen brokken en 3 dagen vlees? Dan in de vakantie die 2 weken brokken?  Wat is een brok uit het middensegment die goed is voor een pup en volwassen hond? 

Gelukkig kan ik nog 6 weken informatie sprokkelen.......

 
Geplaatst : 15/02/2015 9:54 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Voor de meeste honden lijkt het niets uit te maken, hoe je combineert. Bij sommige honden gaat het minder goed (slechte ontlasting) als je vlees en brokken doorelkaar voert en dan werkt het beste om een paar dagen brok en dan een paar dagen kvv te voeren. En dan inderdaad in de vakantie gewoon op brokken als je dat wil.

Dog Lovers Gold Original is een goede brok uit het middensegment die voor alle leeftijden geschikt is, maar het bevat voor een pup niet heel veel eiwit en dit zou ik wel combineren met kvv.

 
Geplaatst : 15/02/2015 1:25 pm
Deel: