Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Lijnzaad en biergist

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,225 Bekeken
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Wat is het effect van lijnzaad en biergist op een hond, als dit is toegevoegd in een brok?

Groet,

Amanda

 
Geplaatst : 30/06/2015 7:07 pm
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Ik doel eigenlijk op de brok van Simpsons Premium Sensitive. Ik heb op een site een pdf bestand gevonden met alle info hierover, incl telefoonnummer en (email) adres. Allemaal in Nederland. Heb je hier belang bij, zodat je de brok beter kunt beoordelen? Want er staat nu bij je beoordeling dat je geen antwoord op je vragen krijgt...

 
Geplaatst : 02/07/2015 5:47 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Lijnzaad

Bevat omega 3 vetzuren, waardoor het vaak als gezond ingredient wordt gezien. De omega 3 vetzuren in lijnzaad (ALA) zijn niet bruikbaar voor het lichaam en moeten eerst door de lever worden omgezet in bruikbare omega 3 vetzuren (DHA en EPA). Hoe effectief dat gebeurd, is onduidelijk. Bij mensen gebeurt het niet altijd erg effectief. "research clearly indicates that the conversion of ALA to EPA and DHA is extremely limited. Less than 5% of ALA gets converted to EPA, and less than 0.5% (one-half of one percent) of ALA is converted to DHA." (Bron:  http://chriskresser.com/why-fish-stomps-flax-as-a-source-of-omega-3/) Ik vermoed dat dit honden er niet beter in zijn dan mensen. Wat zo jammer is, is dat ALA (net als de andere omega 3 vetzuren) wel erg kwetsbaar zijn voor hitte en zuurstof en dus deels oxideren in een brok, terwijl het dus mogelijk weinig toevoegt.

Biergist

Hierover verschillen de meningen. Sommigen zeggen dat het zorgt voor schimmel in de darmen (candida) en anderen zeggen dat het een goede bron is van B-vitamines en vezels. Ik zelf denk dat het problematisch kan zijn bij honden die gevoelig zijn voor candida, maar dat honden met een goede darmflora het een gezonde toevoeging kan zijn.

Die folder, staat daar meer info in dan op de website? Altijd interessant, je mag hem sturen naar info@voerwijzer.com, dankje!

 
Geplaatst : 03/07/2015 10:41 am
(@amanda)
Berichten: 21
Lid
Topic starter
 

Bedankt! Ik heb je de mail met info over Simpsons gestuurd. Hopelijk heb je er wat aan!

 
Geplaatst : 04/07/2015 5:21 pm
Deel: