Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Mechelse herder brok

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,352 Bekeken
(@natascha)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Goedendag

Ik heb al jaren honden en ook veel verschillende brokken gehad.

Ik heb een bordeauxdog en een boomer.

Maar sinds vorige week heb ik een mechelaar van 4 maand in huis genomen. Ik kan geen vers vlees in huis halen want heb geen vriezer (ja moet je die maar kopen haha)

Ik kom er niet meer uit door alle verhalen op internet wat nu wel of niet te voeren.
Merk wel dat ze wat gevoelig is. Diarree probleem maar de beste man. Gaf haar een brok voor volwassen honden en een of ander merk wat ik niet ken. Woof of zo iets.

Ik zag een brok van wolf of wilderness maar ken het niet is dat iets?.. of is er een goede brok waar ze ook over kan op volwassen voor. Al las ik dat ze ook de hele leven op pup brok kan?

Maar goed hier al veel gelezen maar ik zie door al die brokken door het bos niet meer.

Iemand de gouden tip...

 
Geplaatst : 23/02/2020 5:01 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Natascha,

Voor een Mechelaar pup is het belangrijk om voeding te geven die geschikt is voor pups van grote actieve rassen, en het liefst voeding van goede kwaliteit. Rauw voer zal ik achterwege laten, alhoewel je wel af en toe diepvriesvoeding uit de supermarkt kunt meenemen en deze in de koelkast bewaren, om het de volgende dag te voeren. Als je dit een of twee keer per week kunt doen, draagt dit al bij aan een betere gezondheid.

Dit artikel kan je gebruiken om te checken of een brok geschikt is voor pups: https://www.voerwijzer.com/zo-kies-je-goede-puppybrokken/

Ik hoor veel klachten over Wooof, dus ik zou sowieso met deze brok stoppen, zeker als je pup hier diarree-klachten op heeft. Het is lastig om goedkope brokken te vinden die ook van goede kwaliteit zijn, dus je zult er iets meer aan moeten uitgeven. Zelf vind ik Acana een hele goede prijs/kwaliteit hebben, en de goedkoopste lijn (Classic) is ook geschikt voor pups.

Succes!

 
Geplaatst : 24/02/2020 11:47 am
(@natascha)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Goedendag Meike

Super bedankt voor je antwoord. Zat inderdaad al bij Acana te kijken. Hoeft voor mij niet persee goedkoop te zijn. Dan eet ik zelf wel wat minder. Mijn dieren moeten goed eten.

En mag best wat meer kosten... en zal inderdaad bij de winkel van dat vlees mee nemen dan kan ze dat lekker eten.

Ja is echt waardeloos dat Woof ze poept ontzettend veel en erg dun... niet goed...daar ook gelijk afgehaald.. kon het merk niet maar wat ik er ook van lees daar word je niet vrolijk van.

Zal even op de link klikken en gluren anders Word het denk ik Acana.

Dank je wel. Trouwens mooie duidelijke site trouwens.

Groetjes Natascha.en Xena mijn kleine poep kont hahah

 
Geplaatst : 24/02/2020 12:13 pm
(@stefan)
Berichten: 6
Lid
 

Mijn belgje had ook regelmatig een wat dunnere ontlasting.
Poepte ook minimaal 4x per dag.
Uiteindelijk overgestapt naar Vol Bites van Darf.
Is een geperste brok.
Nu minder poepen en normale ontlasting.
En ze vind het heerlijk.

 
Geplaatst : 11/04/2020 1:45 pm
Deel: