Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Overschakelen van brokken - diarree

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,818 Bekeken
(@dennis-olaerts)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Ik heb een rottweiler pup van 4 maanden. Momenteel zit hij op 3 voedingen per dag.
's morgens en 's middags KREEG hij Royal Canin Rottweiler junior, 's avonds krijgt hij KVV van naturis.
Dit kreeg hij ook reeds bij de fokker. En hij deed het daar heel goed op.

Na veel lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Royal Canin brokken prijs/kwaliteit eigenlijk bagger zijn.
Daarom ben ik overgeschakeld naar Acana Prairie Poultry Classic. Eerst 2 dagen 25%, dan 2 dagen 50% royal canin/Acana.
Sinds een dikke week krijgt hij enkel nog Acana, maar zijn ontlasting blijft dun en waterig. Enkel 's morgens (na de KVV van 's avonds) is zijn ontlasting goed.

Nu is mijn vraag: 'Moet ik nog even volhouden met de Acana met de kans op beterschap, of is nu reeds duidelijk dat dit geen geschikte brok is voor mijn pup?'

Ga ik dan beter terug naar Royal Canin, of probeer ik een ander merk.
Op de hondenclub zweren ze bij Eukanuba (is ook veel goedkoper dan Acana).
Is het een optie op Acana Puppy largebreed te proberen, gaat dat veel verschil geven vermits hij de Classic poultry blijkbaar niet verdraagt?
Een andere optie voor mij is om het onbekende merk Lankester te proberen. Een vriend van mij is hier verdeler van, en is er natuurlijk erg over te spreken. De samenstelling: Dit is wel een stuk goedkoper

 
Geplaatst : 10/09/2018 9:49 am
(@katrien)
Berichten: 13
Lid
 

Hey, ik ben ook na de thuiskomst van onze pup overgeschakeld van royal canin( bij fokker) naar acana. Ik ben wel naar de puppy en junior overgestapt maar heel geleidelijk. Heeft bij ons 2 weken geduurd. Per dag 15 gram brok van acana er bij en 15gr eraf bij royal canin. Dit hadden ze me bij de dierenwinkel zo gezegt waar ik acana koop. Je gaat van een kwalitatief slechte brok vol granen als opvulmiddel en weinig eiwitten van vlees( royal canin) naar een supergoede brok vol eiwitten ipv granen( acana) als je dit te snel doet zoals je gedaan hebt krijg je diarree omdat de darmen van je pup zich hierop moeten aanpassen. Ik geef mijn hond van 1 jaar nog steeds acana en ben er supertevreden over. Mooie stoelgang, schitterende vacht en hij eet ze super graag. Ben net overgeschakeld op de grasslands ( volwassen versie) maar daarvoor dus 9 maanden acana heritage puppy en junior gehad.
Mijn advies is blijven doorgeven maar iets van gas terugnemen. Je bent te snel met te grote hoeveelheden overgeschakeld waardoor diarree tot gevolg. Even terug mixen en dan komt het goed

 
Geplaatst : 10/09/2018 12:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Is er geen enkele verbetering in de ontlasting? Je kunt eens kijken of het beter gaat als je de brokkenmaaltijd halveert en aanvult met kvv, of eventueel nog de Royal Canin als je daar nog wat van over hebt, en zo iets rustiger overstappen. Het kan zijn dat de brokken niet goed bij jouw hond passen, en ik denk dat dit dan ook zal gelden voor Acana Puppy & Junior.

Lankester vind ik geen goede optie. Behalve dat ik geen ingrediënten-opgave kan vinden, zit er volgens de analyse op de website meer fosfor dam calcium in.

 
Geplaatst : 10/09/2018 1:56 pm
Deel: