Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Overstap naar geperste brok en kvv?

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
827 Bekeken
(@cobiee)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Mijn lab x golden retriever 8 maanden pup van 26,5 kilo krijgt sinds 4 maanden Acana Classic Prairie Poultry, alleen heeft hij ontzettend last van winderigheid en stinkt (enorm) uit zijn mond.
*Ik moet toegeven dat hij enorm schrokt, hiervoor hebben wij sinds pup al een anti-schrokbak en verdelen zijn portie dan alsnog in vier keer per etensbeurt, om zo ook winderigheid en buikpijn te voorkomen. Maar de winderigheid blijft.. helaas

(1) Ik zit er daarom dan ook over na te denken om over te stappen naar ander voer, met name naar een geperste brok. Welke zou je aanraden qua kwaliteit brok?

(2) Ik zit er daarnaast ook over na te denken om KVV er naast bij te voeren. Welke geperste brok gaat samen met welke KVV voer en in wat voor mate moet ik deze dan afwisselen?

Wellicht handig om te vermelden dat ik hij thuis vrij rustig, maar tijdens de jachttraining een actieve hond is! Daarom vindt ik soms ook lastig te bepalen of ik moet voeren naar de richtlijn van actieve hond of 'normale' hond.

Met vriendelijke groet,
Cobie de Boer

 
Geplaatst : 24/05/2019 11:39 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Cobie,

Het lijkt me inderdaad een goed idee om andere voeding te proberen, en rauwe vleesvoeding is zeker een goede optie. Er zijn geen merken die beter of slechter bij elkaar passen. Ik zou dus gewoon de brok kiezen die je het meest aanspreekt en de rauwe vleesvoeding die je het meest aanspreekt. Wat betreft geperste brokken, kun je dit overzicht gebruiken: https://www.voerwijzer.com/geperste-brokken-vergelijken/. Let op de hoeveelheid calcium (laag houden, bijvoorbeeld maximaal 1,4%) en de hoeveelheid eiwit (ik zou toch wel minimaal 28% aanhouden).

Succes!

 
Geplaatst : 25/05/2019 10:07 am
Deel: