Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pup na overschakeling slechte ontlasting, wat voor voer??

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,676 Bekeken
 Elle
(@elle)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Beste allemaal,

Graag goed advies.

Ik heb hier nu een puppy van nu 11 weekjes. Kruising boomer x Cocker Spaniel. Super lieve schat! 

Ik kreeg een erg klein boterham zakje voer mee. Met me stomme kop vergeten te vragen wat dat was.

Precies nu 2 weken terug was hij hier, en hij draaide stevige goede, normale drolletjes.

Ik 2 dagen daarna naar Dobey. Daar nog gewogen, 2,4kg. Ik had de mevrouw gebeld (fokker) voor de naam voer maar ik kreeg steeds antwoord apparaat.

Ik wil(de) voer zonder al die chemische rotsooi.

We wisten niet wat die voer merk was, en geperst of niet.

Ik kreeg Canex puppy (niet geperst) mee.

Ik mengen (maar was maar een beetje van die oude), en dag daarna al slappe ontlasting en windjes laten, en tot nu toe slap en brijig/slijmerig, gisteren zelfs ietsje bloed erbij en vandaag.

Bij de DA voor 2e enting geweest, en hij oogt goed (hij is wel levendig). Gewogen en 2,4kg (dus niets gegroeid laatste anderhalve week).  Advies, 2 dagen rijst met hard gekookt ei, en dan weer op voer. Ik heb de DA wat in het entings boekje staat gebeld (dus van die van de fokker), en de assistente die mevrouw gebeld, want ze zag andere tel nummers in de computer. Antwoord: hij had Cavom puppy (geperst) gehad.

Nu na 2 dagen (na dus de rijst en ei) over op voer weer. Maar welk voer?

Dan weer de Cavom puppy die hij als puppy daar kreeg?

(en hoe te doen met nu mengen?..vandaag begonnen met rijst en ei)

Dan ga ik dus weer over op geperst. Maar ik lees via google veel granen in Cavom? (wel trouwens veel pos. verhalen). Alleen vreemd is dat ik niet de samenstelling vind, iemand die dat kan vinden?

Ik zag ook Bosch voeding bij zoo plus. de Mini puppy (niet geperst). Mijn vorige hond deed het super op Bosch (is 13 jaar geworden, Labrador, maar ja hij was een wandelende maag, en altijd zo gezond als wat).

Ik wil even vermelden, ik wil dus een brok. Vers alleen dan zo nu en dan.

O ja, hij at zojuist de rijst met ei alsof hij uitgehongerd was, zoòò lekker vond hij dat, een genot om naar te kijken: hele schaaltje in 1 keer leeg.

Dus graag ook advies over wat echt lekker is!

 

 
Geplaatst : 08/06/2015 7:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het is lastig te voorspellen op welke brok je pup goed gaat reageren. Cavom Puppy natuurlijk, maar inderdaad ben ik niet zo enthousiast over Cavom. Er zitten veel granen in en de precieze samenstelling is onbekend. De reactie op Canex is wel erg heftig zeg, dat zegt wel dat je pup gevoelig is voor bepaalde voeding. Wat het dan precies is weet ik niet.

Wat echt lekker is, ja dan kom je wel bij vers of natvoer terecht. Is natvoer ook geen optie, zoals blikvoer of vleesworsten? Je kunt het prima combineren met brok. Zelf koken is ook een hele goede optie, en kennelijk vind ie dat ook heerlijk, maar dat zal ook geen realistische optie voor je zijn he?

Qua brok is het lastig te zeggen, omdat iedere hond zijn eigen smaak heeft. Over het algemeen zijn geperste brokken minder lekker, omdat daar niet zo'n lekker laagje met vet en smaakstoffen omheen zitten.

Mijn favoriete merken zijn Acana en Orijen, die hebben een hele pure samenstelling. Die zou je kunnen proberen. Heel voorzichtig, eerst combineren met milde voeding die wel goed gaat, zoals natvoer of zelf gekookte voeding. Als je liever geperst voert, vind ik Markus Muhle Black Angus Junior een mooi van samenstelling. Verder kun je in de brokkenvergelijker kijken welke brokken goed beoordeeld zijn, sommigen zijn ook geschikt voor pups en sommige merken hebben aparte puppybrokken.

Succes!

 
Geplaatst : 09/06/2015 11:40 am
 Elle
(@elle)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Dank je wel voor de reactie.

Ja, hij reageert erg heftig op de Canex, of door de plotselinge overschakeling.

Wat vind je dan van de Bosch Bio Puppy? Ook bij zoo plus te koop.

Ik kan helaas niet copieren en plakken in dit bericht.

 

 
Geplaatst : 09/06/2015 2:52 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Wij hebben nu sinds 5 jaar Nero Gold Super Premium wij zijn hier heel erg te vreden over. het bevat geen granen en onze hond vind het echt super lekker. Wij halen het altijd op www.hondenvoer-winkel.nl. Kijk anders even op de Nero Gold site www.nerogold.nl 

Ik hoop dat je hond snel weer lekker van zijn eten kan genieten. 

 
Geplaatst : 15/06/2015 10:03 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bosch Bio Puppy vind ik vrij weinig eiwit en vet bevatten voor een pup. Je kunt het zelf aanvullen met ei, vlees en bijvoorbeeld schapenvet en visolie.
Bosch Junior Mini bevat wat meer vet, daar hoef je geen vet aan toe te voegen. De mineralen zijn in goedkope vorm toegevoegd zie ik, wat niet optimaal is.

Nerogold kan ik helaas niet zien, beide links doen het niet bij mij. Ik heb wat problemen met meerdere websites, dus het zal aan mij (of mijn verbinding of telefoon) liggen.

Als je bij Zooplus gaat bestellen. Wil je dat dan via de banner op deze pagina doen?
http://www.voerwijzer.com/gratis-doneren

Dankje!

 
Geplaatst : 15/06/2015 11:16 am
 Elle
(@elle)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hallo meike en moniek,

Ik ben nu op de site van Nero Gold, en je kan zelfs daar een gratis puppy pakket vragen van 400 gram.

www. hondenvoerwinkel.nl staat deze voeding.

Ik lees de ingredienten, helaas kan ik dat niet copieren en plakken hier.

(de puppy)

Analyse:

eiwit 30%

vet 19%

vezels 3%

as 6%

vocht 8%

fosfor 1%

calcium 1,4%

Wat vind je van de analyse Meike?

Groetjes Elle, en ja voor mijn katten bestel ik zoizo bij Zoo Plus en dan ga ik even naar jou site voor de banner ;-)

 

 
Geplaatst : 28/06/2015 12:00 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ondertussen kan ik de website van Nero Gold ook bezoeken :)

Ingrediënten: gehydrateerd kip, mais, rijst, kippenvet, bietenpulp, lijnzaad, gist, johannesbrood, eipoeder, gehydrolyseerd gevogeltelever, mineralen en vitaminen, chondroïtine, glucosamine, L-carnithine, lecithine, inuline (FOS), taurine.

Dit in combinatie met de analyse ziet er uit als een prima brok. 

 
Geplaatst : 29/06/2015 8:11 am
Deel: